لیزر تهران لیزر موهای زائد و سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) - لیزر تهران

راهنمای مطالعه

موثرترین درمان برای حذف موهای ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک لیزر موهای زائد است. لیزر فولیکول موهای زائد را تخریب می کند و به این ترتیب موها دیگر رشد نخواهد کرد. اگر سندروم تخمدان پلی کیستیک دارید و از تلاش برای از بین بردن موهای زائد خود خسته شده اید، لیزر به شما کمک می کند که برای همیشه از شر آن ها خلاص شوید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک و لیزر موهای زائد

متاسفانه درمان قطعی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود ندارد. بنابراین تنها اقدامی که می توان برای از بین بردن موهای زائد ناشی از این اختلال انجام داد، استفاده از لیرز است. لیزر موهای زائد مناسب ترین گزینه برای از بین بردن موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک است. این روش از الکترولیز بهتر است، چون به کمک آن موهای زائد شما بدون درد و عوارض جانبی طولانی مدت از بین می روند. از طرفی حذف موهای زائد با لیزر سریع تر نتیجه می دهد. در روش الکترولیز هر نوبت مراجعه برای رفع موهای زائدِ یک ناحیه کوچک از بدن، چند ساعت طول می کشد، اما با لیزر مو معمولا  کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می برد. برای اینکه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد ناشی از تخمدان پلی کیستیک بگیرید، توصیه می کنیم که حتما تمام پروسه ی لیزر را تحت نظارت پزشک متخصص انجام دهید.

همه ی افرادی که به تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مبتلا هستند، علائم مشابه نشان نمی دهند. اما به طور کلی پزشکان متخصص رعایت یک برنامه ی درمانی برای کاهش علائم و تأثیرات این بیماری را برای حفظ سلامت بدن توصیه می کنند. مهمترین نکات و توصیه های لازم برای درمان تخمدان پلی کیستیک به عبارتند از:

  • کنترل وزن
  • هورمون درمانی
  • برنامه ریزی باروری
  • کاهش موهای زائد بیش از حد

اگر طبق دستورالعمل و برنامه ی درمانی پزشک متخصص خود عمل کنید، به حفظ سلامت کلی بدن شما کمک کرده و درمان با لیزر موهای زائد نتیجه ی بهتری خواهد داشت. با استفاده از لیزر تا بیش از ۸۰ درصد موهای زائد شما از بین می رود. اما اگر درمان های لازم برای کنترل  PCOS انجام نشود، درصد زیادی از فولیکول ها دوباره فعال می شوند و رشد موها از سر گرفته می شود. کنترل کردن این بیماری با مصرف داروهای هورمونی مناسب و کنترل وزن بسیار اهمیت دارد، زیرا نتایج لیزر مو را تحت تاثیر قرار می دهد.

تغییرات هورمونی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک فولیکول های مو را فعال می کند. این تغییرات هورمونی در بیماری PCOS موجب رشد بیش از حد موهای ناخواسته روی صورت و بدن شما می شود. اگر می خواهید به طور دائمی این موهای زائد را درمان کنید، لیزر موهای زائد مناسب ترین روش برای شما است.

شیو کردن با تیغ و ژیلت، اپیلاسیون یا کرم موبر نتایج موقت دارند اما لیزر ملانین موجود در فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و به این ترتیب ریشه مو را از بین برده و دیگر رشد نخواهد کرد. الکترولیز هم بسیار دردناک است و برای اثر بخشی به جلسات زیادی نیاز دارد. به این ترتیب لیزر موهای زائد مناسب ترین روشی است که می توانید برای از بین بردن موهای زائد ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک به کار ببرید.

laser hair removal

آیا لیزر می تواند موهای زائد ناشی از کیست تخمدان را به صورت دائمی از بین ببرد؟

بر اساس مطالعات گسترده، رشد موهای زائد پس از اتمام دوره ی درمانی لیزر مو ۹۰ درصد کاهش می یابد. در مورد هر کدام از دستگاه های لیزر مو، نمی توان تضمین کرد که موهای زائد را  به طور دائمی از بین ببرد. اما می توان اطمینان داد که موهای زائد بدن به طور دائمی کاهش می یابند. به ویژه لیزر با تکنولوژی الکس که از سایر روش ها موثرتر است. به هر حال در نظر داشته باشید که از بین بردن موها پروسه ای زمان بر است و باید صبور باشید. هیچ سیستم لیزر موهای زائدی وجود ندارد که بتواند “از بین بردن دائمی موهای زائد” را ضمانت کند.

آیا لیزر می تواند موهای زائد هر ناحیه ای از بدن را از بین ببرد؟

پیش تر اشاره شد که علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک در افراد مختلف متفاوت است. از این رو موهای زائد در افراد مختلف ممکن است در نواحی متفاوتی رشد کنند. لیزر مو برای از بین بردن موهای زائد هر ناحیه از بدن توسط FDA  تایید شده است.

پیش از هر نوبت لیزر مو چه کاری باید انجام دهیم؟

توصیه می شود ناحیه مورد نظر را با تیغ زدن شیو کنید. نور لیزر فقط توسط موهای تیره زیر پوست جذب می شود، پس به هیچ عنوان از اپیلاسیون یا وکس که موها را کاملا می کنند،استفاده نکنید. موها باید در فولیکول وجود داشته باشند تا لیزر به آن ها برخورد و تخریب کند و در اپیلاسیون موها کاملا از فولیکول خارج می شوند و امکان برخورد لیزر و تخریب آن ها وجود ندارد. به همین دلیل لیزر روی بخش هایی که به تازگی اپیلاسیون شده و مویی ندارند اثر نمی کند. پیشنهاد می کنیم که پیش از مراجعه، اجازه دهید تا ساقه مو به اندازه ی کافی رشد کند و سپس آن را شیو کنید.

آیا نتایج لیزر برای تمام افراد مبتلا به PCOS یکسان است؟

لیزر موهای زائد برای افرادی که رنگ موی تیره و پوست روشنی دارند تاثیر گذارتر است. اگر پوست خود را برنزه کرده اید باید صبر کنید تا رنگ آن به حالت طبیعی اولیه ی خود برگردد. اگر به طور طبیعی پوست تیره دارید، نگران نباشید. شما می توانید از دستگاه لیزر ان دیاگ یا فناوری دستگاه دکا استفاده کنید. اما اگر موهای روشنی دارید باید در نظر داشته باشید که به دلیل رنگ دانه های کمتر، لیزر الکساندرایت برای شما به اندازه درمان موهای تیره موثر نخواهد بود.

آیا در یک جلسه می توان موهای زائد ناشی از PCOS را از بین برد؟

خیر. لیزر تنها روی فولیکول هایی اثر می گذارد که در فاز رشد چرخه ی خود هستند. هر نوبت که برای لیزر مراجعه می کنید، به طور متوسط ۳۰ درصد از موهای شما در فاز استراحت هستند. وقتی دوباره این فولیکول ها وارد فاز رشد شده و فعال شوند، رشد می کنند و می توان درمان لیزر را آغاز کرد. لازم به ذکر است که ممکن است با گذشت زمان و در اثر تغییرات هورمونی در یک ناحیه موهای کاملاً جدیدی رشد کنند. از این رو بانوانی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک PCOS مبتلا هستند برای تنظیم هورمون ها باید تحت نظر پزشک متخصص باشند تا رشد موهای جدید به کمترین میزان ممکن برسد.

islamic haser hair removal

چند جلسه لیزر برای از بین بردن موهای زائد در افراد مبتلا به PCOS  نیاز است؟

ویژگی هایی که بر نتیجه ی لیزر اثر می گذارند، مثل ناحیه ی تحت درمان و ویژگی های رشد مو در افراد مختلف متفاوت اند. در نتیجه نتایج آن در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد. بر اساس تجربیات و مطالعات با یک دوره ی سه تا پنج جلسه ای لیزر مو، با دوره هر چهار هفته یک بار، نتیجه ی قابل قبولی حاصل می شود. در بعضی افراد با سه تا هشت جلسه نتیجه ی مورد نظر حاصل می شود .

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

هم خیر و هم بله. اگر دستگاه لیزر مجهز به سیستم خنک کننده و حرفه ای باشد درد لیزر به شدت کاهش می یابد، اما اگر دستگاه لیزر مناسبی انتخاب نکنید و اپراتور لیزر هم تجربه کافی نداشته باشد احتمال احساس درد بسیار زیاد می شود. البته نیم ساعت قبل از جلسه لیزر از کرم بی حسی موضعی برای بیمارانی که  پوست حساس یا آستانه ی تحمل درد پایین دارند استفاده می شود.

آیا لیزر موی ناحیه ی بیکینی برای بیمارانی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند مضر است؟

لیزر موهای زائد کاملا بی خطر است. چون اشعه های لیزری نمی توانند به اندام های داخلی نفوذ کنند. بنابراین هیچ تاثیری بر تخمدان ها و باروری ندارند. به همین دلیل لیزر بیکینی برای کیست تخمدان هم ضرری ندارد. معمولا ممکن است پس از انجام لیزر، پوست نواحی تحت درمان دچار کمی قرمزی و تحریک می شود. این حالت برای چند دقیقه تا چند ساعت باقی می ماند. اگر پوست تیره دارید یا قبلا پوست خود را برنزه کرده اید، ممکن است پوستتان کمی روشن شود. این عوارض گذرا هستند و معمولا عوارض جانبی دیگر به ندرت اتفاق می افتد

آیا لازم است پیش از لیزر موهای زائد مصرف داروی خاصی را قطع کنم؟

بله. اگر داروهایی مثل تتراسایکلین یا داروی St.Hohn’s Wort مصرف می کنید، حتما باید یک تا دو هفته پیش از شروع درمان لیزر مصرف آن ها را قطع کنید. چون ممکن است این داروها پوست شما را نسبت به نور حساس تر کنند. همچنین توصیه می شود یک هفته پیش از شروع درمان لیزر، از محصولات مراقبت از پوست مانند  Retin-A ،Renova یا آلى سایر اسیدهای گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید را متوقف کنید. همه این داروها پوست شما را نسبت به نور لیزر حساس تر می کنند و باعث می شوند عوارض جانبی بیشتری ایجاد شود.

کیست تخمدان و لیزر موهای زائد: آیا نتایج لیزر دائمی است؟

همان طور که توضیح داده شد، بیماری های زمینه ای که باعث اختلالات هورمونی می شوند، مثل PCOS بر رشد موهای بدن تأثیر می گذارند و به همین دلیل نمی توان نتیجه ی درمان را تضمین کرد. چون اگر این اختلالات هورمونی درمان نشوند، ممکن است با وجود جلسات منظم لیزر، موهای زائد دوباره رشد کنند. لیزر یک درمان با تاثیر دائمی و مؤثر برای از بین بردن موهای زائد است. اما آیا برای افرادی که موهای زائد ناشی از اختلالات هورمونی نظیر سندرم تخمدان پلی کیستیک دارند نیز موثر است؟ شمار زیادی از خانم هایی که به سندروم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)  مبتلا هستند توسط لیزر موهای زائد درمان شده اند. اما مهم است که با توجه به شرایط بدن انتظار معقولی از نتیجه ی لیزر داشته باشیم. PCOS با برهم زدن سطح هورمون های بدن باعث رشد بیش از حد موها در صورت، ناحیه نوک پستان، قفسه سینه، قسمت تحتانی شکم و ران می شود. با وجود این که بسیاری از مراجعین مبتلا به سندروم تخمداان پلی کیستیک نتایج رضایت بخشی از لیزر موهای زائد گرفته اند اما باید در نظر داشت که کیفیت نتایج به کنترل و تنظیم همورمون ها تحت نظر پزشک متخصص وابسته است.

سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS)   یک اختلال هورمونی شایع بین ۵ تا ۱۰ درصد از خانم ها است. تا کنون علت اصلی این بیماری و درمان قطعی برای آن مشخص نشده است. اما آخرین تحقیقات نشان داده است که تا حد زیادی با فاکتورهایی مانند سبک زندگی، عوامل محیطی و وراثت و ژنتیک مرتبط است.

در سندروم تخمدان پلی کیستیک PCOS تعداد زیادی کیست های کوچک پر از مایع در تخمدان ها تشکیل می شوند. این وضعیت باعث رشد غیر طبیعی و بیش از حد موها در صورت و بدن شده که هیرسوتیسم (Hirsutism) نامیده می شود. سطح بالای هورمون های مردانه این وضعیت را به وجود می آورد. فرد مبتلا به این سندروم سال ها با رشد غیر طبیعی موهای زائد مواجه است. چون این هورمون های مردانه دائما در بدن ترشح می شوند. به همین دلیل رفع دائمی این موها چالش برانگیز است. همان طور که گفته شد، علت اصلی ای اختلال مشخص نیست و هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. اما خانم های مبتلا به این سندروم می توانند با تغییر سبک زندگی خود و مراجعه به پزشک متخصص تا حد زیادی علائم آن را کاهش دهند یا از بروز آن ها جلوگیری کنند.

داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها و فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی و محصولات غلات کامل سطح گلوکز خون شما را  تنظیم کرده و موجب می شود که انسولین بدن شما بهتر عمل کند. تنظیم میزان گلوکز خون، سطح هورمون های بدن را نرمال نگه داشته و باعث می شود که نتایج لیزر موهای زائد رضایت بخش باشند. لیزر کندلا الکس این قابلیت را دارد که موهای زائد صورتتان که به طور غیرطبیعی رشد می کنند را از بین ببرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 313 views بار دسته بندی : لیزر موهای زائد تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.