لیزر تهران حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیست؟ - لیزر تهران

موهای زائد مخصوصا در ناحیه تناسلی یکی از دغدغه‌های افراد اعم از زن و مرد است که در بهداشت شخصی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. لیزر یکی از بهترین و موثرترین روش‌های از بین بردن موهای زائد است که بسیاری از افراد برای رهایی از اصلاح مداوم موها، آن را انتخاب می‌کنند. یکی از مسائلی که ممکن است ذهن برخی افراد را هنگام لیزر به خود درگیر کند، حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی است. در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیست و آیا این کار از نظر اسلام جایز است یا خیر؟ با خواندن ادامه مطلب پاسخ این سوالات را پیدا خواهید کرد.

حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیست؟

به‌طورکلی، اسلام افراد را از هر عملی که باعث وارد شدن آسیب به خود یا دیگران شود، منع می‌کند. از آنجایی که لیزر موهای زائد نه‌ تنها هیچ آسیبی به بدن وارد نمی‌کند، بلکه با هدف پاکیزگی و آراستگی انجام می‌شود، هیچ منع شرعی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. توجه کنید که از بین بردن موهای زائد با روش‌های قدیمی مانند اصلاح یا اپیلاسیون چندان موثر نیست و در بعضی از موارد آسیب‌هایی مانند خارش پوست، درد و کبودی را به همراه دارد.

دستگاه‌های مورداستفاده در کلینیک صدف برای لیزر کردن مو دستگاه‌های آمریکایی از کمپانی سایناشور با نام‌های الیت پلاس و آپوچی پلاس هستند که به گفته این مجموعه «این دستگاه بدون تماس مستقیم با پوست بدن می باشد که هر شات ۱۵ تا ۱۸ میلی متر از سطح پوست را در بر می گیرد. برخلاف دستگاه های رولی که هم از نظر بهداشتی مناسب نیستند و هم سطح کمتری از پوست را در بر می گیرند.»

در چه زمانی لیزر موهای زائد حرام است؟

هیچ‌کدام از مراجع تقلید فتوای حرام برای لیزر موهای زائد صادر نکرده‌اند. به‌طورکلی لیزر موهای زائد عمل حرامی محسوب نمی‌شود؛ اما بعضی از مراجع در پاسخ به سوال «حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیست» می‌گویند: نگاه کردن به عورت و اندام جنسی حتی توسط هم‌جنس جایز نیست. از همین رو در صورتی که این موضوع برایتان اهمیت دارد، از مرجع تقلید خود در این باره سوال بپرسید.

به‌طورکلی می‌توان گفت هر عملی فقط زمانی حرام است که آسیبی به بدن وارد کند. لیزر نیز در مواردی منع می‌شود که عبارت‌اند از:

  • آفتاب‌گرفتگی
  • استفاده از سولاریوم
  • استفاده از قرص راکوتان
  • در زمان بارداری

از همین رو چنانچه یکی از شرایط بالا را دارید، استفاده از لیزر موهای زائد به شما توصیه نمی‌شود. در چنین مواردی با مشاوران کلینیک تخصصی پوست و مو صدف تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را برای لیزر موهای زائد دریافت کنید.

آیا رفع موهای زائد بدن جایز است؟

آراستگی و پاکیزگی از مهم‌ترین مواردی است که در اسلام نیز تاکید ویژه‌ای روی آن می‌شود. همه ما از تاثیر از بین بردن موهای زائد روی زیبایی کاملا آگاهیم و اهمیت این موضوع را در رعایت بهداشت شخصی می‌دانیم؛ بنابراین از نظر شرعی نیز رفع موهای زائد بدن هیچ‌گونه مشکلی ندارد و حتی بارها در احادیث مختلف به شکل‌های گوناگون بیان شده است.

توصیه می‌کنیم برای اینکه لیزر موهای زائد بدون دردسر انجام شود، حتما به یک کلینیک تخصصی پوست و مو با مدرک معتبر از وزارت بهداشت مراجعه کنید. چنانچه لیزر موهای زائد بدن با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، توسط تکنسین حرفه‌ای و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، هیچ‌گونه مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

روش انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش کاملا موثر برای از بین بردن موهای اضافی بدن است که باید طی چند ماه و در چند جلسه مختلف انجام شود. با گذراندن ۸ تا ۱۰ جلسه لیزر موهای زائد تقریبا کل موهای زائد از بین رفته و دیگر خبری از رشد موهای ناخواسته روی سطح پوست نخواهد بود. البته که به توصیه پزشک باید معمولا سالی یک بار برای شارژ و تمدید یک جلسه لیزر بگذرانید.

برای لیزر موهای زائد ابتدا باید ۲۴ ساعت قبل از جلسه موهای زائد خود را با ژیلت اصلاح کنید. در طول جلسه، اپراتور لیزر سری دستگاه را روی پوست حرکت می‌دهد. اشعه لیزر با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست، فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و توانایی رشد تارهای جدید مو را از آن‌ها می‌گیرد. جلسات لیزر تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که همه فولیکول‌های مو از بین رفته باشند. توجه داشته باشید که در طول جلسات لیزر به هیچ عنوان از روش‌هایی مانند اپیلاسیون یا بند انداختن نباید استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال حکم شرعی لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی چیست پاسخ دهیم و نگاهی به موارد منع لیزر داشته باشیم. به‌طورخلاصه باید گفت از بین بردن موهای زائد با لیزر هیچ‌گونه ممنوعیتی ندارد و یک روش ایمن و موثر برای رهایی از موهای ناخواسته محسوب می‌شود. البته به یاد داشته باشید که برای انجام لیزر باید به مراکز معتبر مراجعه کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 409 views بار دسته بندی : لیزر موهای زائد تاريخ : 27 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.