لیزر تهران دستگاه لیزر موهای زائد الکس بهتر است یا دایود ؟ - لیزر تهران

لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزر موهای زائد، از جمله روش های پزشکی است که موهای زائد و ناخواسته با استفاده از پرتوی نور متمرکز شده یا همان لیزر برداشته می شوند. در طول این روش، نور ساطع شده از لیزر توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود و انرژی نور بعد از تبدیل شدن به حرارت، به کیسه های لوله شکل داخل پوست (فولیکول های مو) که مسئول تولید مو هستند، آسیب می زند و این آسیب، جلوی رشد مو را می گیرد و یا روند رشد را به تاخیر می اندازد.

نتایج لیزر موهای زائد بسیار قابل قبول است و می تواند تا چند سال ماندگاری داشته باشد. البته لیزر، تضمینی برای رفع دائمی موهای زائد نیست و امکان رشد مجدد موها در آینده وجود دارد، اما موهای جدید به مراتب نازک تر و روشن تر از قبل خواهند بود. در کنار مواردی از قبیل رنگ پوست و مو، ضخامت مو و تعداد جلسات درمان، نوع دستگاهی که لیزر با آن انجام می شود نیز بسیار مهم است. لیزر دایود و الکس دستگاه هایی هستند که بیشتر برای لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند و بهتر است شما با تفاوت های این دو لیزر آشنا باشید.

قبل از آن که بخواهیم به بررسی تفاوت های این دو لیزر بپردازیم، بهتر است با کلیت هر یک آشنایی پیدا کنید.

لیزر دایود چیست ؟

لیزر دایود، با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر عمل می کند و این میزان طول موج، امکان نفوذ عمقی تر به داخل پوست را فراهم می کند و مستقیما فولیکول مو را هدف قرار می دهد بی آن که تاثیری بر روی ملانین پوست بگذارد، در نتیجه هیچ گونه آسیبی به پوست وارد نخواهد شد. لیزر دایود برای افرادی که پوست تیره و موهای ضخیمی دارند، بسیار مناسب است و انتخاب خوبی برای لیزر موهای بیکینی و پشت کمر است.

از آن جایی که لیزر دایود در عمق بیشتری از پوست نفوذ می کند، احتمال بروز علائمی مانند سوختگی یا تغییر رنگ پوست وجود دارد، به همین خاطر متخصص باید با دقت بیشتری لیزر را انجام دهد.

دستگاه لیزر موهای زائد دایود

لیزر الکس چیست ؟

لیزر الکس، با طول موج ۷۵۵ نانومتر عمل می کند که طول موج آن نسبت به لیزر دایود کمتر است و به همین خاطر، عمدتا برای پوست های روشن تر مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین مزیت لیزر الکس، بزرگ بودن ناحیه تابش است که باعث می شود سطح وسیع تری در کمترین زمان ممکن را پوشش دهد و می تواند انتخاب خوبی برای لیزر نواحی بزرگ تر مانند پشت یا سینه مردان باشد. یکی از مزایای لیزر الکس این است که مجهز به سیستم خنک کننده است که باعث می شود درد کمتری در طول لیزر احساس شود.

قدرت جذب ملانین در این دستگاه بسیار بالاست که باعث می شود پوست بعد از لیزر روشن تر شود. معمولا نواحی که دارای موهای زائد هستند، بعد از مدتی رنگ تیره ای پیدا می کنند و این حالت می تواند برای افراد ناخوشایند باشد، اما انجام لیزر با استفاده از دستگاه الکس می تواند به رفع این مشکل کمک کند.

دستگاه لیزرموهای زاید الکس

مهم ترین تفاوت های لیزر دایود و الکس

در این جا قصد داریم به بررسی مهم ترین تفاوت های لیزر دایود و الکس بپردازیم.

کاربرد

از لیزر الکس نه تنها در رفع موهای زائد، بلکه در درمان ملاسما، روشن کردن پوست و رفع لکه های پوستی نیز استفاده می شود در حالی که تنها کاربرد لیزر دایود در رفع موهای زائد است.

مدت زمان جلسات

بزرگ بودن ناحیه تابش در لیزر الکس نسبت به لیزر دایود باعث می شود در هر جلسه حجم وسیعی از ناحیه، تحت درمان قرار بگیرد، به همین خاطر، مدت زمان جلسات لیزر با دستگاه الکس به مراتب کوتاه تر است، به علاوه این که سرعت حذف موها نیز با لیزر الکس سریع تر خواهد بود.

تعداد جلسات

تعداد جلسات درمان با لیزر الکس در حدود سه تا ده جلسه است و بسیاری از افراد، بعد از سه جلسه به نتایج بسیار خوبی می رسند. لیزر با دستگاه دایود به شش تا ده جلسه درمان نیاز دارد. با این حال، عواملی مانند سن، تراکم و ضخامت مو، تعیین می کنند که چه تعداد جلسه درمان نیاز است.

اثربخشی روی موهای نازک

لیزر الکس تاثیر بیشتری بر روی موهای نازک و ریز می گذارد، در حالی که لیزر دایود، اثربخشی بیشتری در برداشت موهای تیره و زبر دارد.

هزینه

تعداد جلسات لیزر با دستگاه دایود بیشتر از الکس است، بالطبع هزینه های بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت. لیزر موهای زائد با دستگاه الکس، مقرون به صرفه تر است.

قدرت

منظور از قدرت لیزر، میزان جذب ملانین است. درست است که لیزر دایود تا عمق بیشتری به داخل پوست نفوذ می کند، اما قدرت جذب ملانین کمتری دارد. در مقابل، لیزر الکس، به عمق کمتری از پوست نفوذ می کند اما قدرت جذب ملانین بیشتری دارد.

هندپیس لیزر موهای زائد

تفاوت ساختاری لیزر دایود و الکس

  • لیزر الکس از خانواده لیزرهای جامد است و تنها در یک طول موج ۷۵۵ نانومتر تنظیم می شود، در حالی که لیزر دایود از خانواده لیزرهای نیمه هادی است و در طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر قابل تنظیم است.
  • در لیزر الکس، لیزر سورس داخل دستگاه واقع شده و برای تحریک آن از لامپ استفاده می شود، اما لیزر سورس در لیزر دایود، داخل هندپیس قرار دارد و برای تحریک آن از آر اف استفاده می شود.
  • نیازی به تعویض سورس در لیزر الکس نیست و تنها کافی است بعد از مدتی لامپ تعویض شود، در حالی که در لیزر دایود، نیاز به تعویض سورس خواهد بود.
  • لیزر الکس به دلیل استفاده از سورس داخل دستگاه الکس، نسبت به لیزر دایود گران قیمت تر است.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲-۰۶-۱۱

نویسنده: مشاور لیزر تهران

تعداد بازدید : ۱۶۳

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : لیزر موهای زائد تاريخ : 18 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.