لیزر تهران از شر موهای زائد و مزاحم خلاص شوید!【سال۱۴۰۲】 - لیزر تهران

همه انسان ها از داشتن موهای زائد در اندام های مختلف بدنشان رنج می برند و به دنبال یافتن راه حلی برای این مشکل هستند. از زمان های گذشته تا به امروز، روش های متعددی برای از بین بردن این موها کشف شده اما هیچ یک از آن ها نمی توانند تا حد زیادی بر موهای زائد اثر بگذارند و موجب از بین رفتن شان شوند. اخیرا علم پیشرفت کرده و روش لیزر برای موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. شما با مراجعه به بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران، می توانید از این روش استفاده کنید و پوستی صاف و عاری از مو داشته باشید.

 

لیزر موهای زائد چیست؟

 

لیزر پرتو نوری می باشد. با این حال، نور از خواص فیزیکی خاصی برخوردار است و بسیار پرانرژی می باشد. لیزر کاربردهای زیادی در پزشکی و صنعت دارد. لیزر در صنعت مدرن برای برش و حکاکی و در پزشکی برای عمل های متفاوت از جمله جراحی چشم (لیزیک) مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر علم و فناوری می باشد. یعنی متناسب با کاربردش می‌توانید خصوصیات خاصی را در آن ادغام کنید و آن را جهت انجام دادن یک حرفه خاص استفاده کنید. لیزر موهای زائد به طور دقیق برای از بین بردن موهای زائد بدون تأثیر بر سایر قسمت های پوست و بدن طراحی شده است.

 

جهت از بین بردن موهای زائد از لیزرهای متفاوتی استفاده می شود. لیزرهای الکساندرایت، Nd:YAG و دایود از پرطرفدارترین لیزرها برای رفع موهای زائد می باشند. این لیزرها از لحاظ کاربرد متفاوت اند. به عنوان مثال، Alexandrite برای پوست های روشن و Nd:YAG عمدتا برای پوست های تیره مورد استفاده قرار می گیرد. این تفاوت به علت تفاوت در خواص فیزیکی لیزرها مانند فرکانس و طول موج می باشد. لیزر فولیکول ها را تحت تاثیر قرار می دهد. لیزر موهای زائد برای گرم کردن پیاز مو و آسیب رساندن به فولیکول ها طراحی شده است. فولیکول ها اندام های کوچکی داخل پوست اند که موی بدن را تولید می کنند. هنگامی که فولیکول مو و پیاز مو آسیب می بینند، رشد مو برای همیشه متوقف می شود.

 

لیزر آسیب انتخابی ایجاد می کند. نکته مهم این است که حرارت ناشی از لیزر به فولیکول ها آسیب می رساند و آنها را غیرفعال می کند، ولی این آسیب قطعا انتخابی می باشد. این بدان معنی است که هیچ آسیبی به پوست و بافت های مجاور فولیکول به طور همزمان وجود ندارد. البته گاهی به دلیل خطای اپراتور پوست آسیب می بیند. این موارد را در عوارض لیزر موهای زائد بررسی کردیم. لیزر موهای زائد را برای همیشه کاهش می دهد. این روش می تواند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد. به همین علت از نظر علمی می گوییم لیزر باعث کاهش همیشگی موهای زائد بدن می گردد و موهای زائد را به طور دائمی حذف نمی کند.

انواع لیزر موهای زائد

 

  1. لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر : لیزر الکساندرایت (Apogee) جزو مدرن ترین دستگاه های لیزر در جهان است که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. این لیزر ساخت شرکت آمریکایی Sinozor می باشد. یکی از ویژگی های خاص این دستگاه حرفه ای، تنظیم کردن طول موج و میزان انرژی مورد نیاز جهت درمان کردن انواع مو و پوست است. بین روش هایی که موجودند برای از بین بردن موهای زائد، این دستگاه موثرترین و کم عارضه ترین است. لیزر موهای زائد با لیزر الکساندرایت ماندگاری طولانی دارد و هیچ عارضه ای ندارد و انتظارات بیمار را برآورده می کند.

 

  1. لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر : این لیزر برای انواع پوست حتی پوست های بسیار تیره طراحی شده است و به لطف قدرت نفوذ عمیق خود می تواند موهای زیر پوست را نیز از بین ببرد. هم اکنون بهترین لیزر، لیزر Lightsheer ساخت شرکت آمریکایی Lumenis می باشد.

 

  1. لیزر Nd-YAG با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر : این لیزر جهت از بین بردن موهای زائد در انواع پوست تیره و بسیار تیره (نوع ۵ و ۶) استفاده می شود و استفاده از آن مخصوص موارد خاص است.

 

  1. IPL : به دلیل ارزان قیمت و در دسترس بودن و راحتی استفاده بسیار رواج دارد. IPL اصلا لیزر نیست و در حقیقت یک نور پالسی شدید تولید شده توسط لامپ گزنون است که مثل لیزر بر روی سطح پوست می تابد. برعکس، از نظر تاثیر بر موهای ناخواسته و تعداد جلسات لیزر موهای زائد متفاوت است

 

نکات مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد

 

پس از اتمام لیزر باید به برخی نکات توجه کنید که در ادامه ذکر می شوند:

 

  • پس از انجام لیزر موهای زائد نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. هنگام بیرون رفتن باید از ضد آفتاب استفاده کنید و هر ۲ ساعت یکبار آن را تجدید نمایید. در ضمن پیش از جلسه بعدی لیزر آفتاب نگیرید، به سولاریوم نروید و از کرم های برنزه کننده استفاده نکنید.
  • دست کم تا ۱۲ ساعت پس از لیزر موهای زائد آرایش نکنید. اگر حتما باید آرایش کنید، می توانید ۶ ساعت بعد از لیزر از پودرهای بسیار سبک استفاده نمایید.
  • پس از لیزر موهای زائد نباید از روش های دیگر رفع موهای زائد از جمله اپیلاسیون یا نخ استفاده نمایید.
  • دست کم تا ۲ روز پس از لیزر درمانی از ورزش کردن، استحمام با آب گرم، رفتن به جکوزی و سونا خودداری کنید.
  • حداقل تا ۳ روز بعد از لیزر از استفاده از اسکراب و چیزهایی مانند کشیدن کیسه پرهیز کنید.

 

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

 

این روش نیز مانند روش های دیگر ممکن است با برخی عوارض جانبی همراه باشد که در ادامه ذکر می شوند:

 

  • قرمزی و تحریک پوست
  • تغییر رنگدانه‌های پوست
  • پوسته پوسته شدن
  • رویش مو در اطراف نواحی لیزر شده
  • تاول
  • زگیل تناسلی یا بیماری‌های پوستی

 

کلام آخر

 

بسیاری از افراد از جمله خانم ها برای از بین موهای زائد خود از روش لیزر کمک می گیرند. این روش تاثیر بسزایی بر موهای زائد دارد و تقریبا آن ها را تا میزان ۷۰ درصد از بین می برد. لیزر با دستگاه های متعددی انجام می گیرد که هر یک از آن ها برای نوعی از پوست مناسب می باشند. در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با لیزر در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید می توانید از طریق سایت تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : لیزر موهای زائد تاريخ : 16 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.