لیزر تهران واجبات یک کارگاه خیاطی از صفر تا صد - لیزر تهران

تولید پوشاک یکی از مشاغل پردرآمد در سراسر دنیا و البته در کشور ما محسوب می شود به همین دلیل بسیاری به دلیل گردش مالی این صنعت و البته علاقه ای که به رشته ی خیاطی دارند تمایل دارند در زمینه ی تولید پوشاک مشغول به کار شوند.

همان طور که برای هر کاری مقدماتی لازم است برای تولید پوشاک و شروع فعالیت در این حوزه نیز باید مقدماتی را فراهم کرد تا بتوان در این حوزه مشغول به کار شد به عبارتی از زمانی که فرد تصمیم می گیرد کارگاه خیاطی راه اندازی کند تا زمانی که رسما در این حوزه مشغول به کار می شود و حتی زمانی که پیشرفت می کند به مواردی نیاز دارد که در صورتی که این موارد نباشند نمی توانند در این حوزه شروع به کار کند، این موارد همان واجبات راه اندازی کارگاه خیاطی هستند.

پیش نیازهای راه اندازی کارگاه خیاطی

واجبات یک کارگاه خیاطی قبل از راه اندازی آن

۱ – طرح جامع

برای موفقیت در این حوزه و برای این که نیازهای اقتصادی خود را پیش بینی کنید به شما پیشنهاد می کنیم که یک طرح جامع کسب و کار تهیه کنید. در هنگام تکمیل این طرح سعی کنید تا حد امکان واقع بینانه عمل کنید زیرا اگر بیشتر از توانایی خود برای سوددهی کسب و کار خود پیش بینی کنید نا امید خواهید شد اما اگر سوددهی کمتری برای کسب و کار خود پیش بینی کنید شگفت زده خواهید و این به شما کمک خواهد کرد که برای ادامه ی راه خود انگیزه بگیرید.

 

۲ – طرح اجرایی

در گام دوم برای تهیه ی واجبات کارگاه خیاطی خود یک طرح اجرایی خلاصه تهیه کنید، در این طرح باید مشخص کنید که برنامه های آینده ی تان برای کارگاه خیاطی تان چیست، در کارگاه خیاطی خود می خواهید دقیقا چه کاری انجام دهید برای مثال می خواهید سفارش قبول کنید یا برند خودتان را داشته باشید.

توضیحاتی در مورد کارگاه خیاطی خود تهیه کنید در این توضیحات باید برای مشتریان خود بیان کنید چه چیزی شما را از رقبای تان متمایز می کند و در کدام بازارها می خواهید به فعالیت بپردازید.

 

۳ – منابع مالی

مهم ترین مسئله برای راه اندازی هر کاری از جمله کارگاه خیاطی، منابع مالی است. باید برای راه اندازی کارگاه خیاطی خود منابع مالی لازم را داشته باشید تا بتوانید نیازهای کارگاه خیاطی خود را برآورده کنید. به همین دلیل یکی از واجباتی که قبل از راه اندازی کارگاه خیاطی باید به آن بپردازید این است که ببینید برای شروع کار خود به چه میزان پولی نیاز دارید؟ ایا پول کافی دارید و یا می خواهید این پول را از طریق وام های بانکی تهیه کنید؟ حتی اگر وام هم می خواهید تهیه کنید باید به خاطر داشته باشید که گرفتن وام نیاز به وثیقه و ضامن دارد.

 

۴ – بررسی بازار هدف

از دیگری مواردی که باید قبل از راه اندازی کارگاه خیاطی خود در نظر بگیرید بازار است. باید شرایط فعلی بازار را مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید که رقبای فعلی و رقبای احتمالی چه کسانی هستند و یا خواهند بود. بازار هدف خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این که به این موارد پاسخ دهید می توانید از افرادی که در زمینه تجربه دارند و قبلا و یا در حال حاضر مدیریت یک کارگاه خیاطی و یا فروشگاه را بر عهده داشته اند پرس و جو کنید. احتمالا پیشنهادات و انتقاداتی در این زمینه دریافت خواهید کرد، سعی کنید از همه ی آن چه می شنوید به نحوه احسن استفاده کنید.

واجبات فیزیکی کارگاه خیاطی

در کنار تمام مواردی که باید در مورد بازار، بودجه ی مالی و برنامه ی کسب و کار خود بدانید و برنامه داشته باشید نباید از واجبات فیزیکی کارگاه خیاطی غافل شد و آن ها را به مراحل آخر کار واگذار کرد، این واجبات عبارتند از:

 

تهیه ی الگو و برش

الگو و برش یکی از مهم ترین مواردی که باید در تهیه ی واجبات کارگاه آن ها را در نظر گرفت. هر لباسی از جمله لباس مجلسی و مانتو الگوی خاص خود دارند و برای تهیه ی لباس های مختلف باید از الگوهای مربوط به آن ها استفاده کرد. برای تهیه ی الگو می توانید از طراحان الگو کمک بگیرید یا از الگوهای آماده استفاده کنید همچنین الگوها می توانند توسط برشکاران باتجربه از روی نمونه ی لباس کپی شوند.

 

تهیه ی پارچه های لازم

قبل از این که پارچه های لازم کار خود را تهیه کنید باید مشخص کنید که در کارگاه خیاطی خود تصمیم به تولید چه نوع لباس هایی دارید ، آیا می خواهید لباس بچگانه تولید کنید یا می خواهید لباس زنانه و یا لباس مردانه تولید کنید، هر کدام از این نوع لباس ها هم به الگوی خاصی نیاز دارند و هم به رنگ ها و جنس های پارچه ی خاصی نیاز دارند.

با توجه به این که با پیشرفت کار خود به پارچه های زیادی نیاز خواهید داشت و باید برای به حداکثر رساندن سود خود از پارچه های مقرون به صرف و در عین حال با کیفیت استفاده کنید به شما توصیه می کنیم که برای به حداقل رساندن هزینه های کارگاه خیاطی تان در زمینه ی تهیه ی پارچه با خرازی های صنعتی، تامین کنندگان پارچه و متریال و فروشندگان عمده ی پارچه ارتباط برقرار کنید و خرید خود را از این ها انجام دهید.

تهیه ی دستگاه و لوازم مناسب

برای این که کارگاه خیاطی بتوانند پارچه ها را تبدیل به لباس کند به چرخ خیاطی نیاز دارد، چرخ های خیاطی که در کارگاه های خیاطی مورد استفاده قرار می گیرند تنها محدود به چرخ خیاطی که کار دوخت و دوز را انجام می دهد نمی شود بلکه باید موارد دیگری از جمله چرخ سر دوز، راسته دوز، میان دوز و زیگزال را نیز تهیه کنید. در ضمن خرید اتوهای لازم برای اتو پارچه ها و لباس ها را برای کارگاه خیاطی خود نیز نباید از یاد ببرید.

تهیه ی مواد اولیه

غیر از تهیه ی الگو و برش ها، پارچه های لازم و چرخ های خیاطی نیاز برای کارگاه خیاطی نیاز به خرید مواد اولیه ی دیگری نیز هست که از جمله ی این موارد می توان به نخ و سوزن های مختلف و متناسب با جنس پارچه ، دکمه و … اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که تهیه ی وسایل اولیه برای خیاطی بسته به نوع فعالیتی که کارگاه تولیدی انجام می دهد متفاوت است.

زیرا برای مثال کارگاه خیاطی که در زمینه ی تولید کت و شلوار فعالیت می کند و کارگاه خیاطی که در زمینه ی تولید لباس مجلسی فعالیت می کند به مواد اولیه ی یکسانی برای تولید لباس های خود نیاز ندارند.

 

 

تهیه ی مکان فیزیکی برای کارگاه خیاطی

با تهیه ی مکان فیزیکی برای کارگاه خیاطی، اولین گام جدی برای راه اندازی کارگاه  برداشته می شود. اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که باید مکانی که برای کارگاه خیاطی خود تهیه می کنید متناسب با بودجه ی مالی تان نباشد یعنی به گونه ای نباشد که برای تهیه ی مکان کارگاه خیاطی تمام بودجه ی مالی خود را صرف کنید و برای سایر واجبات و نیازمندی های کارگاه خیاطی، پولی نداشته باشید.

نکته ی بعدی که باید در انتخاب مکان کارگاه خیاطی در نظر بگیرید این است که آیا می خواهید مکان کارگاه خیاطی تان کنار رقبای تان باشد یا می خواهید دور از رقبای خود به فعالیت بپردازید. لازم به ذکر است کارگاه خیاطی به دلیل نیازهایی که ممکن است به سایر اماکن خدماتی تولید پوشاک داشته باشد بهتر است برای صرفه جویی در زمان و به منظور دسترسی راحت تر به این اماکن خدماتی، مکان کارگاه خیاطی به این اماکن نزدیک باشد.

 

تهیه ی مجوز کسب برای کارگاه خیاطی

از دیگر واجبات کارگاه خیاطی تهیه ی مجوز کسب برای کارگاه است، تا از نظر قانونی به رسمیت شناخته شود و بتواند آزادنه در جامعه به فعالیت بپردازد. اگر کارگاه خیاطی مجوز کسب نداشته باشد نه تنها از نظر قانونی به رسمیت شناخته نمی شود بلکه در صورت فعالیت این کارگاه ها بدون مجوز کسب، فعالیت آن ها غیر قانونی شناخته شده و پلمپ می شوند. به همین منظور تهیه ی مجوز کسب یا پروانه ی کسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای این که متوجه شوید که برای تهیه ی پروانه ی کسب به چه مواردی نیاز دارید می توانید به سایت “اتحادیه ی تولید کنندگان و فروشندگان لباس” مراجعه کنید.

مواردی که برای تهیه ی این مجوز نیاز است عبارتند از:

  • ارائه ی اصل کارت ملی
  • ۳ قطعه عکس ۴*۳ جدید که به تازگی گرفته شده باشد و پیش نویسی شده باشد
  • ارائه ی اصل شناسنامه
  • در صورتی که فرد متقاضی راه اندازی کارگاه خیاطی مرد باشد و متولد سال ۱۳۴۴ به بعد باشد، باید اصل کارت پایان خدمت خود را نیز ارائه دهد
  • ارائه ی اصل قرارداد عادی و یا رسمی که به نام متقاضی باشد.
  • تاییدیه کد پستی واحد صنفی با نشانی صحیح از اداره پست منطقه
  • ارائه ی یک برگه ی فتوکپی از سند ملکی که برای کارگاه خیاطی خریداری شده است و یا در صورتی که ملکی برای کارگاه خیاطی اجاره شده است، سند اجاره ی رسمی آن نیز ارائه شود.

جذب نیرو

شما به تنهایی نمی توانید کارگاه خیاطی خود را اداره کنید به همین دلیل به چند نفر نیاز دارید که به شما کمک کنند پس باید چند نفر را استخدام کنید. این افراد باید در زمینه ای که کارگاه خیاطی می خواهد در آن فعالیت بپردازند حرفه ای باشند و مهارت لازم را داشته باشند.

از جمله افرادی که در کارگاه خیاطی به آن ها نیاز خواهید داشت می توان به برشکار، خیاط، کمک خیاط و کمک برشکار اشاره کرد.

بازاریابی و فروش لباس ها

پس از این که برای کارگاه خیاطی واجبات فیزیکی خریداری شد و مجوز کسب نیز گرفته شد و همچنین مکانی برای کارگاه خیاطی در نظر گرفته شد و نیروهای مورد نیاز و ماهر جذب شدند حال وقت تولید لباس و شروع رسمی کار است.

قبل از این که تولید عمده لباس را شروع کنید باید ابتدا چند نمونه از لباس هایی که مدنظر شماست را تولید کنید و پس از جذب مشتری آن ها را به تولید عمده برسانید. برای جذب هر چه بیشتر مشتری و بهبود بازار فروش خود به شما توصیه می کنیم که یک سایت راه اندازی کنید. این سایت باید بسیار حرفه ای به نظر برسد و نمونه های لباس های کارگاه خیاطی شما در این سایت وجود داشته باشد و این لباس ها باید به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند.

همچنین در سایت تان باید اطلاعات کاملی برای تماس با شما وجود داشته باشد تا اگر فروشگاه ها و خریداران تمایل داشته باشند از سایت شما خرید کنند به راحتی به شما دسترسی داشته باشند.

برای راحت تر شدن خریداران و مشتریان سایت تان نیز یک سبد خرید و حساب تجاری برای سایت خود ایجاد کنید تا مشتریان سایت تان راحت تر بتوانند از طریق کارت های اعتباری نیز از سایت تان خرید کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 22 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.