لیزر تهران باید ها و نباید های استفاده از لیزر موهای زائد - لیزر تهران


حدف و اصلاح موهای زائد بدن با روش ها و متد های مختلفی از جمله استفاده از تیغ و روش های سنتی مانند اپیلاسیون از زمان های دور وجود داشته و افراد برای خلاصی از تعرق زیاد و بوی نامطبوع بدن و آراستگی بیشتر همواره به دنبال بهترین روش برای این منظور بوده اند. اما روش های سنتی موقتی بوده و دشواری های زیادی را به همراه داشته که از جمله مهمترین آنها برش  به هنگام اصلاح و یا تقویت رشد موهای زائد پس از چندین بار اصلاح بود. اما با روی کار آمدن تکنولوژی لیزر درمانی و به دلیل مزایایی که این روش داشته، توجه بسیاری بسمت آن معطوف گردیده و امروزه می توان گفت لیزر موهای زائد اصلی ترین و پر طرفدار ترین روش برای حذف این موها می باشد. بدلیل افزایش استفاده از این تکنولوژی و تنوع زیاد دستگاه ها این نیاز بوجود آمد تا چندین نکته در باره باید ها و نباید های استفاده از لیزر را در این مطلب مطرح کنیم تا با مطالعه آن بیشتر با مزایا و معایب این روش نوین درمانی آشنا شوید.

باید های لیزر:
همانگونه که در مقدمه گفته شد بسیاری امروزه بر این باور هستند که لیزر درمانی هیچ گونه عوارضی نداشته و تفاوتی نمی کند که این کار را در کلینیک تخصصی یا در آرایشگاه و یا حتی باشگاه ورزشی انجام داد. اما باید بدانید که تکنولوژی بکار رفته در این دستگاه ها متفاوت بوده و هرکدام تاثیر متفاوتی داشته که برای نوع پوست و رنگ موی متفاوتی طراحی شده اند و ممکن است با انتخاب دستگاه نا مناسب، فرکانس غلط یا پالس های نا متعادل دچار آسیب های پوستی که شایع ترین آنها تغییر رنگ پوست بصورت لکه ای، سوختگی و یا کبودی شده و در کمترین حالت اینکه هیچ نتیجه ای از انجام عمل لیزر برای حذف موهای زائد بدست نیاورید، باشد. از این رو چند نکته مهم که در ادامه آمده به عنوان باید های انجام لیزر رعایت نموده تا ضمن کاهش احتمال آسیب به خود، به بهترین نتیجه دست یابید.
۱٫ حتما قبل از انجام اولین جلسه لیزر از پزشک متخصص پوست و مو مشورت بگیرید تا دستگاه مناسب برای پوست شما را معرفی کند.

۲٫ این کار را حتما در کلینیک و تحت نظر متخصص انجام دهید.
۳٫ فواصل بین تکرار جلسات را بطور منظم رعایت کنید.
۴٫ حتما از رعایت بهداشت، استاندارد دستگاه و تجربه تکنسین اطمینان حاصل فرمائید.
۵٫ اگر دارویی مصرف میکنید یا به تازگی دچار عارضه های پوستی مانند تبخال شده اید، حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

نباید های لیزر:
در کنار کارهایی که می بایست برای رسیدن به نتیجه انجام دهید کارهایی نیز وجود دارد که نباید انجام داد چرا که یا دست یابی به نتیجه مطلوب را از بین می برد و یا حتی در برخی مواقع ممکن است خطر آفرین باشد. مهمترین کارهایی که اگر قصد انجام لیزر موهای را دارید و نباید انجام دهید عبارتند از :
۱٫ انجام لیزر در دوران بارداری ممنوع
۲٫ اگر بیماری قلبی یا حساسیت های پوستی داشته و یا در حال گذراندن دوره درمان هستید می بایست حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
۳٫ اگر به تازگی درمانی بر روی پوست خود انجام داده اید مثل درمان های جوانسازی با هایفوتراپی یا میکرونیدلینگ، بهتر است چند هفته ای شروع لیزر درمانی را به تعویق بیندازید.
۴٫ حمام آفتاب تا یک هفته پس از انجام لیزر اکیدا ممنوع
۵٫ استفاده از مواد آرایشی اسیدی و قوی تا حداقل ۲۴ ساعت پس از انجام لیزر ممنوع
۶٫ بهتر است تا حداقل دو روز بعد از لیزر به استخر نروید و از فعالیت های سنگین ورزشی خوداری بفرمائید.

در انتها در پاسخ به برخی سوالات رایج درباره لیزر موهای زائد می پردازیم

آیا لیزر سرطان زا است: خیر این روش سرطان زا نیست چرا که عمق نفوذ اشعه بکار رفته در این دستگاه ها بسیار کم و فقط تا ریشه موها بوده و به سلول ها و نواحی دیگر آسیب نمی رساند.

آیا لیزر درد دارد: ممکن است درد جزئی یا گرمای کمی روی پوست حس کنید اما درد آن در حدی نیست که خارج از دامنه تحمل افراد باشد. علاوه بر آن در صورت نیاز از کرم بی حس کننده نیز برای راحتی بیشتر مراجعین استفاده می شود.درد کمتر و راحتی بیشتر افراد تا حد زیادی به تخصص اپراتور بستگی د ارد و به همین خاطر است که همیشه توصیه می شود این کار را در کلینیک زیبایی انجام دهید و نه در آرایشگاه و سالن های زیبایی.

آیا لیزر بطور قطع رویش مجددا موهای زائد را متوقف می کند: نمی توان گفت که لیزر بطور کامل رویش این موهارا متوقف می کند چرا که اشعه لیزر توسط برخی مو های روشن یا کرکی جذب نشده و در نتیجه این مو های ظریف به رشد مجدد خود ادامه میدهند و از بین نمی روند اما بطور قطع می توان انتظار داشت فرد پس از تکمیل دوره های لیزر رویش موهای زائد بدنش بین ۷۰ تا ۹۵ درصد کاهش یابد و برای افزایش این درصد شاید نیاز باشد سالی یک بار این عمل را تکرار کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 367 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 7 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.