لیزر تهران آیا ماندگاری نتایج پلاسما جت دائمی است ؟ - لیزر تهران

در دنیای امروز روش‌های مختلفی برای زیبایی پوست افراد و رفع آسیب‌های آن به وجود آمده است. چراکه زیبا و با طراوت بودن پوست تاثیر زیادی در جذابیت چهره فرد داشته و می‌تواند اعتمادبه‌نفس او را چند برابر کند. پلاسما جت یکی از جدیدترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست است که با استفاده از آن می‌توان چین و چروک‌های خفیف و متوسط چهره را برطرف کرد و جای زخم‌ها را نیز از بین برد. علاوه بر این پلاسماجت روشی برای برطرف کردن افتادگی‌های پلک و چین و چروک‌های ایجادشده در ناحیه اطراف آن نیز هست. از این روش همچنین می‌توان برای برطرف کردن اشکالات ظاهری بینی و فرم دهی به آن استفاده کرد.

پلاسما جت روشی غیرتهاجمی و کم عارضه برای جوانسازی پوست است که بدون نیاز به جراحی و برش آسیب‌های آن را برطرف می‌کند. به‌علاوه طول جلسات پلاسما جت بسیار کوتاه بوده و دوره نقاهت کوتاهی نیز دارد. این‌ها دلایلی هستند که امروز پلاسما جت به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها در دنیا تبدیل شده است. انجام این عمل در کلینیک‌های معتبر می‌تواند برای مدتی طولانی زیبایی و جوانی را دوباره به چهره فرد برگرداند. اما این مدت دقیقا چقدر است؟ آیا پلاسماجت روشی دائمی برای رفع چین و چروک‌ها است؟ ماندگاری پلاسماجت به چه عواملی بستگی دارد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

پلاسما جت باعث جمع شدن لایه‌های زیرین پوست شده و افتادگی‌ها و چین و چروک‌های آن را از بین می‌برد. به همین دلیل می‌توان از آن برای رفع چین و چروک ایجاد شده در نواحی مختلف چهره استفاده کرد. با استفاده از این روش می‌توان چین و چروک‌های ریز ایجاد شده در نواحی حساس صورت همچون کناره چشم‌ها را به‌راحتی برطرف کرد. علاوه بر آن می‌توان شل شدگی و افتادگی پلک‌ها را نیز بهبود بخشید. پلاسما جت بینی یکی از روش‌های لیفت بینی نیز می باشد که با استفاده از آن می‌توان فرم بینی را اصلاح کرده و برخی از ایرادهای ظاهری آن را نیز برطرف کرد.

ماندگاری نتایج پلاسما جت چقدر است؟

بدون شک ماندگاری نتایج پلاسما جت از روش‌های جراحی کمتر خواهد بود. چراکه در این روش تغییرات بنیادین در پوست، پلک یا بینی فرد ایجاد نمی‌شود و تنها مشکلات ظاهری که مربوط به پوست این نواحی می‌شوند، برطرف خواهند شد. اما قطعا ماندگاری این روش از دیگر روش‌های غیرتهاجمی نظیر تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی و… بیشتر خواهد بود. بسته به اینکه پلاسما جت برای درمان کدام ناحیه از چهره به کار می‌رود، مدت زمان ماندگاری آن متغیر است. معمولا این زمان بین ۱ تا ۳ سال است. آمارها نشان داده است که در بیشتر موارد نتایج پلاسما جت حدود ۳ سال ماندگاری دارند. بنابراین شما می‌توانید به‌عنوان روشی با اثرات بلندمدت بر روی آن حساب باز کنید.

قبل و بعد از پلاسما جت

عوامل موثر بر ماندگاری پلاسماجت

بسته به اینکه در چه سن و سالی برای پلاسماجت اقدام می‌شود، ماندگاری نتایج آن متفاوت خواهد بود. در سنین بالاتر معمولا چین و چروک‌ها یا افتادگی‌های نواحی مختلف شدیدتر بوده و درمان آن‌ها کمی مشکل‌تر است. در سنین پایین با توجه به خفیف‌تر بودن آسیب‌ها و انعطاف‌پذیر بودن آن نتایج برای مدتی طولانی‌تر باقی خواهند ماند. علاوه بر آن با افزایش سن پوست کم‌کم چربی خود را از دست می‌دهد و ترمیم آن کار دشوارتری خواهد بود. بنابراین در سنین بالاتر نتایج پلاسماجت برای مدتی کوتاه‌تر باقی می‌مانند.

علاوه بر این اگر فرد در سنین نوجوانی برای پلاسما جت اقدام کند، نباید انتظار نتایج طولانی‌مدتی را داشته باشد. چراکه در این سن هورمون‌ها به تعادل نرسیده‌اند و تغییرات چهره و پوست فرد بسیار زیاد است. بنابراین اثرات پلاسما جت تا حد زیادی تحت تاثیر تغییرات هورمونی قرار می‌گیرند و به ثبات نمی‌رسند. همین عامل باعث می‌شود که در سنین زیر ۱۸ سال، ماندگاری این روش حتی به زیر یک سال برسد. به همین دلیل پزشکان معتقدند که بازه سنی مناسب برای پلاسماجت بین ۲۰ تا ۷۰ سال است.

اینکه پوست فرد چرب، خشک، معمولی یا مختلط باشد، می‌تواند در ماندگاری نتایج پلاسما جت اثر بگذارد. علاوه بر این میزان انعطاف‌پذیری پوست نیز از عوامل موثر بر مدت ماندگاری است. معمولا پزشک قبل از انجام پلاسما جت فرد را معاینه می‌کند و با توجه به نوع پوست او تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را تعیین می‌کند. در واقع افرادی که به دلیل نوع پوست خود ممکن است ماندگاری کمتری را تجربه کنند، تعداد جلسات بیشتر می‌شود تا نتایج برای مدت بیشتری باقی بمانند.

بسته به اینکه میزان افتادگی یا چین و چروک در چهره فرد چقدر است، مدت زمان ماندگاری پلاسماجت متفاوت خواهد بود. معمولا از پلاسماجت نمی‌توان برای درمان کامل چین و چروک‌ها و افتادگی‌های خیلی شدید استفاده کرد. پزشک معمولا به چنین افرادی جراحی را توصیه می‌کند. درصورتی‌که آسیب فرد خفیف یا متوسط باشد، مدت زمان ماندگاری نتایج بیشتر خواهد شد.

  • دلیل ایجاد آسیب

درصورتی‌که افتادگی یا چین و چروک موجود در چهره افراد به دلیل افزایش سن یا عوامل طبیعی رخ داده باشد، ماندگاری نتایج بیشتر خواهد بود. چراکه در این موارد پوست هنوز ترکیبات طبیعی خود را به طور کامل از دست نداده و با تقویت آن‌ها می‌توان به نتایج بهتر دست پیدا کرد. اما اگر دلیل ایجاد آسیب در پوست مواردی نظیر مصرف سیگار و قلیان، مصرف الکل یا برخی بیماری‌های پوستی باشد، پلاسماجت نمی‌تواند برای مدتی طولانی آن‌ها را برطرف کند. به‌خصوص اگر پس از انجام پلاسماجت مصرف این مواد یا بیماری ادامه داشته باشد.

نتایج اثر پلاسما جت

پلاسما جت را می‌توان برای درمان آسیب‌های موجود در نواحی مختلف چهره استفاده کرد. بنابراین می‌توان گفت محلی که پلاسما جت به آن تابانده می‌شود در ماندگاری نتایج موثر خواهد بود. معمولا ماندگاری پلاسما جت پلک یا بینی حدود ۳ سال است. اما در بخش‌های دیگر صورت نظیر خط اخم، خط لبخند و… می‌توان تا ۵ سال نیز به ماندگاری نتایج امیدوار بود. علاوه بر این در افراد با سنین بالاتر احتمال کاهش مدت زمان ماندگاری در نواحی که مستعد چین و چروک هستند، بیشتر خواهد شد.

  • تکنیک مورداستفاده برای درمان

شیوه کلی انجام پلاسماجت یکسان است اما در شیوه تابش پلاسما، انتخاب محل تابش، نوع دستگاه پلاسما جت و تعداد نقاط درمان تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث تفاوت در تکنیک‌های پلاسماجت می‌شود. همین تکنیک می‌تواند زمان ماندگاری پلاسما جت را تغییر دهد. پزشکان مختلف در کلینیک‌های متفاوت از روش‌های متنوعی برای پلاسماجت استفاده می‌کنند که معمولا ماندگاری آن‌ها بیشتر از ۵ تا ۷ سال نخواهد شد.

  • تعداد جلسات درمانی

در طول جلسات مشاوره قبل از عمل، پزشک ممکن است با توجه به شرایط فرد بیشتر از یک جلسه پلاسماجت را برای او تجویز کند. این موضوع برای اطمینان از برطرف شدن کامل آسیب و تاثیرگذاری پلاسماجت است. اما در مواردی نیز پزشک صرفا برای تثبیت نتایج و افزایش زمان ماندگاری این جلسه اضافه را تجویز می‌کند. در چنین مواردی معمولا جلسه تثبیتی ۸ هفته پس از اولین جلسه انجام می‌شود. در موارد دیگر نیز فاصله جلسات پلاسماجت بسته به تشخیص پزشک بین ۱ تا ۲ ماه است.

پلاسما جت در کلینیک لیزر تهران

  • مراقبت‌های پس از عمل

حتما پزشک پس از انجام پلاسما جت توصیه‌هایی به شما می‌کند. توصیه‌هایی نظیر تمیز نگه داشتن محل درمان، دوری از نور خورشید، عدم استفاده از مواد آرایشی، دوری از محیط‌های آلوده، خودداری از فشار یا ماساژ دادن ناحیه درمان و… از جمله این توصیه‌ها هستند. رعایت این موارد شاید برای چند روز یا نهایتا یکی دو ماه فرد را آزار دهد. اما در نهایت باعث افزایش زمان ماندگاری نتایج خواهد شد. در مقابل عدم رعایت موارد نه‌تنها ماندگاری نتایج را کوتاه‌تر می‌کند، بلکه ممکن است فرد را به نتایج دلخواه نیز نرساند.

سبک زندگی پیش و پس از پلاسما جت تاثیر زیادی در ماندگاری آن دارد. معمولا افرادی که مرتب کاهش یا افزایش وزن دارند، با انجام پلاسما جت ماندگاری کمتری را تجربه خواهند کرد. چراکه در اثر تغییرات وزن مداوم پوست آن‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست داده و شل شده و درمان آن کار مشکلی است. علاوه بر آن افراد سیگاری نیز نمی‌توانند نتایج طولانی مدتی را انتظار داشته باشند. در این افراد غلظت خون باعث از بین رفتن طراوت و شادابی شده و اگر فرد مصرف سیگار را بعد از پلاسماجت قطع نکند، در مدتی کوتاه نیاز به ترمیم نتایج پیدا می‌کند.

رژیم غذایی به اندازه دیگر موارد گفته‌شده در ماندگاری نتایج اثرگذار نیست اما نمی‌توان تاثیر آن را نادیده گرفت. معمولا رژیم‌های غذایی با حجم زیادی از غذاهای چرب، شور یا شیرین، باعث ایجاد آسیب در پوست می‌شود. تداوم این رژیم باعث ماندگار شدن آسیب‌ها شده و درمان آن‌ها را مشکل‌تر می‌کند. علاوه بر آن پس از پلاسما جت نیز این رژیم‌ها همچنان بر روی پوست تاثیر منفی می‌گذارند و نتایج عمل را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

هزینه‌های پلاسماجت

به‌طورکلی پلاسماجت به نسبت جراحی و لیزر درمانی روشی کم‌هزینه است. تخصص و مهارت پزشک در هزینه‌های آن موثر خواهد بود. همچنین عواملی نظیر سن فرد، تعداد جلسات درمان، نوع دستگاه پلاسماجت، تکنیک درمان و شدت آسیب از عوامل موثر در تعیین هزینه‌ پلاسما جت هستند.

هزینه پلاسما جت پلک در کلینیک لیزر تهران تهران بین ۴۵۰/۰۰۰ تا ۹۰۰/۰۰۰ تومان متفاوت می باشد.


  • آیا افزایش و کاهش وزن یا بارداری می‌تواند بر نتایج پلاسماجت موثر باشد؟

بله. به‌طورکلی انجام پلاسماجت در دوره بارداری و شیردهی ممنوع است. چراکه ممکن است پلاسما بر روی بدن جنین یا کودک اثرات منفی بگذارد. اما اگر پیش از بارداری این کار را انجام داده‌اید، باید بدانید که تغییرات هورمونی و بدنی این دوران بر روی نتایج آن تاثیر خواهند گذاشت. در مرود افزایش یا کاهش وزن نیز همین‌طور است. کاهش وزن باعث شل شدن پوست می‌شود و افزایش وزن آن را می‌کشد. بنابراین اگر در حال کاهش یا افزایش وزن هستید یا قصد بارداری دارید، بهتر است انجام پلاسماجت را به بعدا موکول کنید.

  • چگونه می‌توان مدت زمان ماندگاری پلاسماجت را افزایش داد؟

با رعایت دقیق توصیه‌های پزشک پیش از عمل و اصلاح سبک زندگی ماندگاری نتایج پلاسماجت تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این بهتر است پیش از آنکه چین و چروک‌ها یا افتادگی‌ها شدید شوند، برای درمان آن‌ها با پلاسماجت اقدام شود تا اثرات آن برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند.

  • بهترین محل برای انجام پلاسماجت کجا است؟

پزشکان حاضر در کلینیک لیزر تهران دارای مهارت و تجربه کافی برای درمان آسیب‌های پوستی با استفاده از روش پلاسماجت هستند. در این کلینیک افراد داوطلب به طور کامل تحت معاینه قرار می‌گیرند و بهترین روش برای درمان آن‌ها انتخاب می‌شود. به‌علاوه انجام پلاسماجت در این کلینیک دارای قیمت مناسبی نیز هست. با انجام پلاسماجت در کلینیک پوست و موی لیزر تهران، بار دیگر زیبایی، جوانی و جذابیت را میهمان چهره خود کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 282 views بار دسته بندی : جوانسازی پوست تاريخ : 2 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.