لیزر تهران هزینه لیزر موهای زائد دست چقدر است ؟ - لیزر تهران

راهنمای مطالعه

لیزر موهای زائد دست یک روش پزشکی است که در آن با استفاده از پرتو نور متمرکز موهای زائد از بین می‌روند. در طی این فرایند، پرتوهای لیزر از خود نوری منتشر می‌کنند که جذب رنگدانه (ملانین) موجود در موهای زائد می‌شوند. سپس، انرژی نور به گرما تبدیل گشته و فولیکول‌های موجود در پوست که مسئول رویش موهای بدن هستند را از بین می‌برند. این کار رشد موها در آینده را متوقف یا به تأخیر می‌اندازد.

اگرچه فرایند لیزر موهای زائد به طور موثری رشد موها را برای مدت طولانی به تأخیر می‌اندازد، اما معمولاً منجر به از بین رفتن دائمی آنها نمی‌شود. به همین سبب، برای از بین بردن دائمی موهای زائد به چندین جلسه لیزرتراپی نیاز است و همچنین ممکن است به روش‌های نگهدارنده نیز نیاز باشد. از بین بردن موهای زائد با لیزر برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است. البته، سایر افراد با رنگ پوست مختلف نیز قادر به استفاده از این روش می‌باشند.

ضرورت لیزر موهای زائد دست برای بانوان

اکثر بانوان هیچ تمایلی برای نگه داشتن موهای زائد دست‌های خود ندارند. به همین سبب به طور مداوم آن‌ها را شیو می‌کنند. اما، شیو کردن با تیغ یا موم آسیب‌های زیادی به سطح پوست وارد خواهد کرد و می‌تواند پوست را دچار آلرژی یا حساسیت‌های شدید کند. به همین منظور یا باید از شیو کردن مداوم آن دست کشید یا از لیزر مو استفاده کرد.

معمولا، قسمت‌هایی چون دست، پاها، زیر بغل، موهای زائد در بالای لب، چانه و خط بیکینی مستعد لیزرتراپی هستند. اما، با این حال، از بین بردن موهای زائد تقریباً در هر منطقه، به جز پلک یا نواحی اطراف صورت امکان پذیر است. گفتنی است که افراد دارای خالکوبی هرگز نباید پوست خود را لیزر کنند.

رنگ مو و نوع پوست جز فاکتورهای اصلی در لیزر موهای زائد پا و دستان به حساب می‌آیند. نکته اصلی این است که رنگدانه های مو – نه رنگدانه‌های پوست – باید نور را جذب کنند. در فرایند لیزرتراپی هیچ آسیبی نباید به پوست برسد و هدف از این کار صرفا آسیب رساندن به فولیکول مو است. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و رنگ پوست – موهای تیره و پوست روشن – بهترین نتیجه را به دنبال دارد. به این معنی که اگر به فرض پوست شما روشن است، رنگ موهای شما باید تیر باشد و برعکس. در غیر این صورت خطر آسیب به پوست وقتی که تفاوت کمی بین رنگ مو و رنگ پوست وجود داشته باشد، بیشتر است.

لیزر موهای زائد در رنگ موهایی که نور را به خوبی جذب نمی‌کنند موثر نخواهد بود. بنابراین، موهای خاکستری، قرمز، بور و سفید نمی‌توانند گزینه مناسبی برای لیزر کردن باشند.

لیزر الکس برای موهای زائد

مراحل آمادگی قبل از لیزر کردن

اگر تمایل به حذف موهای زائد دستان خود با روش لیزرتراپی دارید، مرکزی را انتخاب کنید که علاوه بر مجهز بودن به بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد دارای پزشک متخصص پوست و مو با گواهینامه رسمی از سازمان نظام پزشکی کشور بوده و تجربه لیزر موهای زائد بر روی هر نوع پوستی را داشته باشد. اگر پزشک از دستیار خود برای کمک به پروسه درمانی درخواست حضور کرد، اطمینان حاصل کنید که پزشک در طول جلسه لیزر بر وی نظارت داشته و در محل حضور مستقیم دارد. حتی‌المقدور از مراجعه به سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها و به طور کلی مکان‌های غیرپزشکی برای لیزر موهای زائد خود خودداری کنید.

قبل از انجام لیزر، برای تعیین این که آیا این روش گزینه درمانی مناسبی برای شما است، با یک پزشک متخصص خبره مشورت کرده و آزمایشات لازم را انجام دهید. به طوری که:

  • سابقه پزشکی خود را بررسی کنید، از جمله استفاده از دارو، سابقه اختلالات پوستی یا زخم و روش های قبلی حذف مو
  • درباره خطرات احتمالی، مزایا و نتایج لیزر تحقیق کنید تا متوجه هرگونه کم و کاست در این روش شوید.
  • برای مشاهده بهتر نتایج حتما پیش از انجام لیزر از دست‌های خود عکس بگیرید و آن را با بعد از عمل مقایسه کنید.

دستورالعمل های قبل از لیزر درمانی

پزشک متخصص کلینیک خانه سفید دستورالعمل های خاصی را برای آماده‌سازی شما برای لیزر موهای زائد ارائه می‌دهد. این دستورالعمل‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • احتناب از نور خوشید : توصیه‌های پزشک کلینیک را در خصوص جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب قبل و بعد از لیزر جدی بگیرید. هر زمان که بیرون می‌روید، از کرم ضد آفتاب SPF30 با طیف گسترده استفاده کنید.
  • پرهیز از سولار : هرگز بعد از لیزر حمام آفتاب نگیرید و اقدامی برای برنزه کردن نکنید. این کار باعث می‌شود تا سطح پوست به شدت آسیب پذیر و پوست را دچار خشکی و تاول کند.
  • اجتناب از اپیلاسیون : قبل از لیزر از سایر روش‌های حذف مو نظیر کندن، اپیلاسیون و الکترولیز استفاده نکنید چراکه می تواند به فولیکول مو آسیب برساند. هنگام لیزر هر چه فولیکول‌ها قوی و محکم باشند، پرتوهای لیزر را سریعتر جذب می‌کنند. حداقل چهار هفته قبل از لیزر باید از آن اجتناب شود.
  • دست‌های خود را شیو کنید : بهتر است چند روز قبل از لیزر پوست خود را به آرامی شیو کنید تا موهای نازک و ضعیف از بین بروند. این در حالی است که فولیکول‌ها دست نخورده باقی می‌مانند و فرایند لیزر موهای زائد دست را آسان‌تر می‌کنند.

لیزر موهای زائد چقدر طول می‌کشد؟

لیزر موهای زائد معمولاً به ۶ تا ۸ جلسه نیاز دارد. فاصله بین جلسات بسته به ناحیه بدن متفاوت خواهد بود. در مناطقی مانند دست که مو به سرعت رشد می‌کند، معمولا جلسات طی چهار تا هشت هفته تکرار می‌شود. اما در مناطقی مانند پشت کمر که رشد موها آهسته‌تر است، ممکن است هر ۱۲ تا ۱۶ هفته لیزر انجام شود.

در طول لیزرتراپی حتما از عینک مخصوص استفاده کنید تا از چشمان شما در برابر اشعه لیزر محافظت شود. در صورت لزوم دستیار پزشک ممکن است دست شما را دوباره طبق اصولی خاص شیو کند. همچنین، پزشک برای کاهش هرگونه ناراحتی در طول لیزر، از بی حس کننده موضعی روی پوست شما استفاده خواهد کرد.

لیزر موهای زائد دست با دستگاه دایود

نحوه لیزر کردن موهای زائد دست

در حین عمل پزشک هندپیس دستگاه را به پوست شما فشار می‌دهد. بسته به نوع لیزر، ممکن است از یک دستگاه جانبی خنک کننده در نوک دستگاه یا یک ژل خنک برای محافظت از پوست و کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شود.

وقتی پزشک لیزر را فعال می‌کند، پرتوی لیزر از طریق پوست شما به فولیکول‌های مو منتقل و جذب آن می‌شود. گرمای شدید ناشی از پرتوی لیزر به فولیکول های مو آسیب می‌رساند که این امر موجب توقف و مهار رشد مو می‌گردد. در طی این کار احتمال سوزش دستان شما وجود دارد که ابزارهای خنک کننده متصل به دستگاه از شدت آن می‌کاهند.

معمولا لیزر کردن نواحی کوچک بدن نظیر لب‌های بالایی، ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد. اما، لیزر نواحی بزرگتر مانند دست و پا بیش از یک ساعت طول خواهد کشید.

عوارض جانبی لیزر موهای زائد دست

بروز عوارض جانبی با توجه به نوع پوست، رنگ مو، روش درمانی و رعایت مراقبت‌های قبل از درمان و پس از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • سوزش پوست: احساس ناراحتی، قرمزی و تورم موقت پس از لیزر موهای زائد امکان پذیر است. با این حال، علائم و نشانه‌ها معمولاً طی چند ساعت از بین می‌روند.
  • تغییر رنگدانه‌ها: لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقتی یا دائمی باشند. تغییر رنگدانه‌های پوست در درجه اول متوجه کسانی می‌شود که از قرار گرفتن در معرض آفتاب قبل یا بعد از درمان اجتناب نمی‌کنند. همچنین، افرادی که پوست تیره دارند نیز بعد از لیزر کردن ممکن است تحت تاثیر این عارضه قرار گیرند.

لیزر موهای زائد دست به ندرت می‌تواند باعث ایجاد تاول، پوست پوست شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. بروز سایر عوارض جانبی نادر شامل سفیدی موهای زائد یا رشد بیش از حد مو در مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست‌های تیره نیز محتمل است. به دلیل احتمال آسیب دیدگی شدید چشم، لیزر کردن موهای زائد برای پلک ها، ابروها یا مناطق اطراف آن هرگز توصیه نمی شود.

بعد از لیزر چه اتفاقی می‌افتد؟

  • در چند ساعت اول پس از لیزر ممکن است متوجه قرمزی و تورم روی دستان خود شوید.
  • برای کاهش هرگونه ناراحتی، یخ را روی ناحیه لیزر شده قرار دهید. اگر بلافاصله پس از لیزر موهای زائد واکنش پوستی داشته باشید، ممکن است پزشک کرم استروئیدی را در ناحیه آسیب دیده قرار دهد.
  • پس از اولین جلسه لیزر و بین فواصل برنامه ریزی شده، از قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید جددا خودداری کنید و به مدت شش هفته یا طبق دستور پزشک از تخت برنزه استفاده نکنید. روزانه از کرم ضد آفتاب SPF30 با طیف گسترده استفاده کنید.

لیزر موهای زائد دست

نتایج لیزر موهای زائد دست

بعد از لیزر موهای زائد دست بلافاصله اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. در حالی که نتایج عمل در طی چند روز تا چند هفته نمایان خواهند شد؛ به طوری که به مرور شاهد ریزش موهای زائد خود خواهید شد. برای حذف کامل موهای زائد، تکرار جلسات مكرر لیزر لازم است زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی در یک چرخه اتفاق می‌افتد و ممکن است در طی هر جلسه از  لیزر درمانی برخی فولیکول‌ها از بین نروند.

نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آنها دشوار است. اکثر مردم نتایج اصلی لیزر را بعد از چندین ماه مشاهده می‌کنند، این در حالی است که برخی تا سال‌ها منتظر نتایج نهایی می‌مانند.

به طور کلی، لیزر هرگز تضمین کننده حذف دائمی مو نیست. ممکن است برخی فولیکول‌ها به قدری مستحکم باشند که بعد از گذشت چند سال مجدد ریشه بزنند و فرایند رشد مو را آغاز کنند که موها در این موقع معمولاً ریزتر و ضعیف‌تر از قبل رشد خواهند کرد.

آیا لیزر موهای زائد دست درد دارد؟

در طی لیزرتراپی احتمال سوزش دستان شما وجود دارد که ابزارهای خنک کننده متصل به دستگاه از شدت آن می‌کاهند.

هزینه لیزر موهای زائد دست چقدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد بستگی به میزان تراکم موها و همچنین تعداد جلسات درمانی دارد. هر چه تعداد جلسات لیزر بیشتر باشد به تبع هزینه لیزرتراپی بیشتر خواهد شد.

ناحیه لیزر قیمت ناحیه لیزر قیمت
انگشت های دست (۱۰ شات) ۳۶/۰۰۰ تومان انگشت های دست (۲۰ شات) ۵۲/۰۰۰ تومان
ساعد دست ۱۰۰/۰۰۰ تومان دست کامل ۱۵۰/۰۰۰ تومان
زیر بغل خانم ها ۵۰/۰۰۰ تومان زیر بغل آقایان ۸۰/۰۰۰ تومان
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : لیزر موهای زائد تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.