لیزر تهران نحوه چاپ مقاله ISI (مقاله را در ژورنالی چاپ کنم؟) - لیزر تهران

شما به عنوان یک محقق می‌خواهید مقاله تان را چاپ کنید اما دانش کافی در مورد ژورنال های خوب برای انتشار مقاله ندارید. مجلاتتی مانند IEEE ، ACM ، springer وجود دارد که بهترین ژورنال ها برای انتشار مقاله هستند. اما غیر از این ها کجا می‌توان نتایج و مطالعات اولیه را منتشر کرد؟  مجلات بسیاری وجود دارد که حتی دارای ضریب تاثیر هم هستند اما من نمی‌دانم به آنها اعتماد کنم یا صبر کنم و کار خود را بهبود ببخشم و به دنبال مجلات بزرگ برای انتشار مقاله‌ام باشم؟

اگر از مباحث مربوط به معایب ISI و تامسون-رویترز چشم پوشی کنیم و به سودمندی مجلات نمایه شده ISI برای رشته خود بپردازیم . این اهمیت تا حدی به رشته شما بستگی دارد ، زیرا نمایه سازی ISI به طور مساوی بر روی رشته‌ها توزیع نمی شود.  اما به طور کلی ، فهرست ISI به معنای انتشار مجلاتی است که به آن ها مراجعه شده است. این بدان معنا نیست که مجلات غیر فهرست شده‌ی ISI “مورد قبول” نیستند.  اما ، هنگام انتخاب ژورنالی که میخواهید  منتشر کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که مقاله‌تان را سایر افراد می‌خوانند تا تحقیقات شما دیده شود و ایده‌های شما توسط دیگران شناخته شود.  شما باید از مجلاتی که مرجع هستند استفاده کنید و  هنگامی مجلات فهرست شده در ISI را پیدا کردید ، آنها را اگر مقالات شما معیارهای کیفیت آنها را برآورده کردند، در نظر بگیرید ، زیرا هنگام ارزیابی برای رشته و غیره ، به عنوان منابع معتبر شناخته می‌شوند.

۷ مرحله برای انتشار مقاله در یک مجله علمی

ما تلاش می‌کنیم تحقیقاتی با کیفیت بالا انجام دهیم که باعث پیشرفت علم شود. ما به فرضیه‌های منحصر به فردی رسیده‌ایم ، کار خود را بر اساس داده‌های قوی بنا نهاده و از یک روش تحقیق مناسب استفاده می‌کنیم. هنگامی که یافته های خود را می‌نویسیم ، هدف ما ارائه بینشی نظری ، و به اشتراک گذاشتن پیامدهای نظری و عملی در مورد کارمان است.  سپس نسخه خطی خود را برای چاپ در یک ژورنال ارسال می‌کنیم. برای بسیاری ، این سخت‌ترین قسمت مقاله است. در طی سال ها تحقیق و تدریس ، کاستی‌های زیادی در روند تهیه و ارسال نسخه خطی مشاهده کرده‌ام که اغلب منجر به رد تحقیقات برای چاپ می‌شود. آگاهی از این کاستی ها ، شانس شما را برای چاپ مقاله افزایش می‌دهد.

در این مقاله ، که برای دانشجویان دکترا و سایر محققان در نظر گرفته شده است ، من مشکلات رایج را شناسایی کرده و راه‌حل‌های مفیدی را برای تهیه مقالات تأثیرگذار ارائه می‌دهم.  در حالی که انواع مختلفی از مقاله های تحقیقاتی ، مانند ارتباطات کوتاه ، مقالات مروری و موارد دیگر وجود دارد ، این دستورالعمل‌ها بر تهیه یک مقاله کامل (از جمله بررسی ادبیات) ، چه بر اساس روش کیفی یا کمی ، از دید مدیریت ، آموزش ، علوم اطلاعات و علوم اجتماعی متمرکز است.  نوشتن برای مجلات علمی یک فعالیت کاملاً رقابتی است ، و این مهم است که بدانیم دلایل متعددی برای  رد آن  وجود دارد.  بعلاوه ، فرآیند داوری دقیق یکی از عناصر اساسی انتشار است زیرا هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند همه مسائل بالقوه را با یک نسخه خطی شناسایی و حل کند. بسیاری از آمار گفته شده در انی مقاله  از ژورنال معتبر الزاویر گرفته شده است. که با کلیک روی آدرس زیر می توانید نسخه اصلی آمار را هم مطالعه کنید.

در ارسال مقاله خود برای چاپ عجله نکنید

در اولین مقاله خود برای Elsevier Connect تأکید کردم که دانشمندان باید در مراحل اولیه تحصیل یا در دوره دکترا شروع به نوشتن کنند. محققان باید در مراحل اولیه کارِ پژوهشی یا تحصیل در دوره دکترا شروع به نوشتن مقاله کنند که به معنی ارسال دست‌نوشته‌هایتان برای چاپ نیست. نویسندگان گاهی به این واقعیت اتکا می‌کنند که پس از دریافت عکس‌العمل‌های سردبیر مجله و شناسایی مخاطبان، همیشه فرصت کافی برای رفع ایرادهای کار خواهند داشت. طرز فکر فعالانه ، احتمال شکست خوردن و ناامیدی را کاهش می‌دهد. فعالیت‌های تحقیقاتی باید برای تهیه‌ی مقاله دنبال شود. این فعالیت‌ها شامل خواندن دقیق دست‌نوشته‌های خود در زمان‌ و مکان مختلف است. بازخوانی مقاله ضروری است و به شناسایی معمولی‌ترین مشکلات و کمبودهای موجود در مقاله کمک می‌کند. دوم اینکه، بسیار مفید است که دست‌نوشته‌ها را با همکارانتان و دیگر محققان به اشتراک بگذارید و نظرشان را در مورد مقاله بپرسید.

برای اینکه مقاله آی اس آی چاپ بکنید ، یک سری روندی را باید طی بکنید ، نمی شود خیلی سریع مثلا یک ماهه یا دو ماهه یک مقاله آی اس آی نوشت و آن را چاپ کرد. مگر اینکه معتبر نباشد ، مشخص است که افراد اینگونه خودشان را گول میزنند و یا جزو لیست سیاه قرار میگیرند و یا معتبر نیست ، چون نمی شود این پروسه را در یکی دوماه تمام کرد. برای ژورنال فرستادن باید محدوده آن را مشخص بکنید ، اسم آن را مشخص بکنید باید دقت کنید که جزو لیست سیاه نباشد و این خودش یک پروسه است ، تنظیم فرمت مجله خودش یک زمان میبرد ، و این ها چندین ماه زمان میبرد و حتی پذیرش آن مثلا یک ماه زمان میبرد که پذیرش شود یا نه؟ ممکن است اصلا قبول نشود و ممکن است قبول شود و ایراداتی از آن بگیرند و باید آن ها را درست کنید و دوباره بفرستید و دوباره بررسی کنند و پاسخ بدهند و این ها خودش کلی زمان میبرد و مشخص است که چه ژورنالی معبتر است یا نیست؟ ژورنال باید معتبر باشد و ژورنال معتبر زمان میبرد ، اگر زمانش را ندارید الکی خودتان را گول نزنید. اگر کسی گفت که دو ماهه چاپ می کند بدانید امکان ندارد و چند تا فرد بیشتر نداریم که مقاله آی اس آی معتبر می دهند ، مقاله آی اس دادن سخت است و مقاله باید بسیار با کیفیت باشد ، فردی مقاله فارسی را رفرنس داده به فارسی ، این مقاله جایی چاپ نمی شود شما باید ژورنال های معتبری داشته باشید و نمی توانید مقالات سطح پایین بزارید. اگر هم جایی چاپ بشود باز هم مورد قبول آی اس آی نیست و شما مثلا نمی توانید رفرنس های نامعتبر بدهید در این صورت نتیجه کارتان هم نامعتبر می شود.

پس از اینکه مقاله شما در سطح آی اس آی نوشته شد تازه می توانید به دنبال ژورنال های معتبر باشید برای ارسال مقاله خود به آن ژورنال . در مقاله های قبلی ژورنال های معتبر را در هر رشته و همچنین رشته مدیریت ساخت عمران مشخص نمودیم و حتما می بایست چک کنید که ژورنال شما جزء ژورنال های نامعتبر و به اصطلاح لیست سیاه علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی نباشد. در سال های اخیر دانشجویان دانشگاه های آزاد دارای بیشترین سخت گیری در چاپ مقالات آی اس آی بوده اند که دانشجویان دکتری را با مشکل های زیادی روبرو کرده است. اینکه چرا دانشگاه آزاد در چاپ مقالات آی اس آی با ایمپکت فکتور اصرار زیاد نسبت به دانشگاه های سراسری دارد را می بایست اساتید و افراد بالا در دانشگاه آزاد پاسخ دهند. حتما قبل از چاپ مقاله خود در ژورنال مورد نظر، اسم و خصوصیات مجله را برای دانشگاه بفرستین و نظر آن ها را نسبت به آن مجله بگیرید تا در ادامه چاپ و اکسپت مقاله با مشکل روبرو نشوید . در چاپ مقاله آی اس آی حتما باید از متخصص کمک بگیرید و بسیاری از اساتید هم نمی توانند کمکی در تسریع چاپ مقاله برای دانشجویان داشته باشند بنابراین وقت خود را تلف نکنید و حتما به دنبال فرد متخصص جهت راهنمایی و انجام مقاله برای چاپ در ژورنالی معتبر اقدام کنید. چاپ مقاله isi و حتی چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی است که نیازمند زمان و هزینه است. ولی این زمان و هزینه باید به درستی خرج شود تا وقت و هزینه خود را از دست ندهید.

دانشجویان عزیز فکر می کنند که چاپ مقاله isi در ژورنال های معتبر داخلی و علمی و پژوهشی راحت تر است که متأسفانه باید بگویم اینطور نیست و چاپ مقاله در ژورنال های داخلی و علمی و پژوهشی از بسیاری از ژورنال های خارجی هم سخت تر شده است. مدت زمان چاپ مقاله نیز بستگی به نظر داوران در آن ژورنال انتخاب شده دارد که بین یک الی سه ماه معمولا جواب می دهند و حتما اصلاح می خورد ولی تعداد ایرادات و اصلاحات متفاوت است. نکته ای دیگری هم که در این زمینه لازم است بدانید این است که ممکن است شما مقاله را برای ژورنالی معتبر و دارای ایمپکت فکتور متوسط یا پایین بفرستین و پذیرفته نشود ولی همان مقاله را برای ژورنالی دیگر با ایمپکت فکتور بالاتر و همچنین درجه علمی بالاتر بفرستین و پذیرفته شود بنابراین روحیه خود را از دست ندهید که حالا مقاله من رد شد و دیگر پذیرفته نمی شود و اصلا این قضیه درست نیست. برای چاپ مقالات خود و راهنمایی برای چاپ مقالات خود با شرکت مهرداد سیویل در تماس باشید. ما سعی می کنیم با راهنمایی درست و افراد متخصص شما راه را برای چاپ مقاله isi یا علمی و پژوهشی هموار کنیم.

چاپ تضمینی مقاله در مجلات و نشریات معتبر isi یکی از مهم ترین راه های افزایش امتیازات پژوهشی و تقویت رزومه تحصیلی است که برای مهاجرت تحصیلی یا ادامه تحصیل و ارتقای رزومه برای ارتقای شغل راهکاری تضمینی است.برای چاپ تضمینی مقاله در نشریات و مجلات معتبر، نیاز به یک سری اطلاعات و تجربه قبلی نیاز دارید که می توانید از کسانی که مقاله ای را در مجلات معتبر چاپ کردند کمک بگیرید.  ابتدا نیاز به یک نویسنده ماهر هست تا بتواند یک مقاله خوب با دقت و مهارت بالا و خالی از ایراد نگارشی و گرامری بنویسد. نجوه ترجمه ونحوه نگارش مقاله از فارسی به انگلیسی یکی از مهم ترین قسمت چاپ مقاله isi است. لازمه این کار این است که فرد دانش وسیعی در زمینه موضوع پژوهشی خود داشته باشد تا بتواند از اطلاعات موجود بهترین استفاده را نماید. یک نویسنده مقاله علاوه بر داشتن تخصص در حوزه تحصیلی خود باید دانش وسیعی از مجلات، فاکتورهای مهم آن ها، نحوه پاسخگویی به ادیتور، نحوه سابمیت مقاله و تمام آنچه که یک فرد هنگام چاپ مقاله با آن روبروست داشته باشد. اکسپت و چاپ تصمینی مقاله ISI و یا هر مجله دیگر مانند اسکوپوس، ISC و غیره یک هنر است و افراد برای اینکه اثر علمی خود را به مرحله اکسپت و چاپ برسانند می بایست این هنر و مهارت را فرا بگیرند. چون کشور ما در تحریم است بسیاری از ژورنال ها نسبت به ایران موضع دارند و اغلب مقالات از طرف ایران را بدون دلیل قبول نمی کنند یا ایرادی می گیرند که از نظر علمی مورد قبول نیست.

مهارت های مورد نیاز در فرآیند اکسپت و چاپ تضمینی مقاله ISI

  • داشتن تخصص و دانش قوی در رشته تخصصی خود و حیطه مورد مطالعه
  • داشتن مهارت های نوشتن و شناخت تمامی چارچوب مقالات علمی که بصورت تضمینی اقدام به چاپ مقاله می کنند.
  • شناخت مجلات  تضمینی و پیدا کردن مجله متناسب با موضوع مقاله بسیاری از دانشگاه های کشور مقالات مورد تأیید خود را در سایت خود قرار داده اند و اگر به دنبال چاپ مقاله برای دکترا هستین که مورد تأیید دانشگاه خود هستین می توانین از همین ژورنال های قرار داده شده در دانشگاه استفاده کنید.
  • ترجمه و نوشتن cover letter
  • مهارت ارسال مقاله به مجلات تضمینی، مجلاتی باید انتخاب گردد که در مدت زمان خوب چاپ جواب دهند.
  • نحوه برقراری ارتباط با سردبیر مجلات تضمینی
  • پاسخگویی سریع و مناسب به نظرات داوران مجله، پس از فرستادن مقاله، داوران نسبت به مقاله شما نظر می دهند که باید جواب داده شود.

نکات مهم در اکسپت و پذیرش تضمینی مقاله ISI

در نوشتن و چاپ مقاله ISI بایستی به نکات کلیدی آن توجه نمایید و تا حد امکان از تجربیات افراد دیگر بخصوص اساتید دانشگاهی کمک بگیرید. در ادامه به سه مورد مهم که نقش اساسی در پذیرش تضمینی مقاله شما در مجلات ISI دارد، اشاره می کنیم.

  • محتوای قوی: اولین نکته در نوشتن یک مقاله، توجه به محتوای آن است. هر مقله ای توانایی و قابلیت چاپ تضمینی در مجلات ISI را ندارد. باید موضوع انتخابی آن بروز و جدید باشد ، تحقیقات جامع صورت گیرد و ایراد ادبی و فنی نداشته باشد. اگر محتوای مقاله خوب باشد، تا ۷۰ درصد از سوی مجلات پذیرفته خواهد شد.
  • انتخاب درست مجله: هر مجله برای خود حوزه ی مشخصی دارد و مقالاتی را پذیرش و بصورت تضمینی چاپ می کند که در حیطه ی تخصصی خود باشد. پس لازم است قبل از ارسال مقاله به مجله، بخش اسکوپ آن را مطالعه نمایید تا با انتخاب مجله اشتباه ، زمان ، وقت و هزینه ی خود را هدر ندهید.
  • سطح کیفی مقاله ی خود را بدانید: مجلات دارای ایمپکت از سایر مجلات ISI دارای اعتبار بالاتری هستند. داوری سختری دارند و عبور از فیلترینگ ادیتور ها نیاز به مقاله ی قوی دارد. بنابراین چاپ مقاله در این مجلات تضمینی نمی باشد. به این نکته توجه نمایید که مقاله خود را در مجلاتی به چاپ برسانید که در حد و اندازه مقاله شما باشد. هرگز بلندپروازی نکنید. زیرا هم باعث هدر رفتن وقتتان شده و هم باعث دلسردی شما بعد از ریجکت مقاله می شود

با توجه به نکات ذکر شده، توجه به تمامی نکات کلیدی برای پذیرش تضمینی مقاله از مجلات ISI ضروری به نظر می رسد. انجام تمامی موارد در کنار یکدیگر می تواند نتایج خوبی در پی داشته باشد. اگر مقاله شما محتوای خوبی داشته باشد اما در مجله معتبری به چاپ نرسد، تمام ارزش و اعتبار خود را از دست خواهد داد. یا عدم توجه به سطح کیفی مقاله و سطع علمی مجله، باعث ریجکت شدن مقاله و هدر رفتن وقتتان می شود. بنابراین بایستی با حوصله و دقت کافی، تمامی نکات را در نظر بگبربد تا بتوانید پذیرش مقاله خود را بصورت تضمینی از مجلات ISI دریافت نمایید. حتما دقت کنید که مقاله خود را برای ژورنال های فاقد اعتبار و لیست سیاه دانشگاه ها نفرستین که هیچ امتیازی برای چاپ مقاله در این مجلات نیست.  برای چاپ مقاله معتبر چه ازنظر داخلی و چه ازنظر خارجی اغلب نیاز به‌صرف زمان زیادی می‌باشد و در اکثر اوقات اگر افراد دارای مدرک فوق‌لیسانس یا دکترا دارند چاپ مقاله isi وابستگی زیادی به‌عنوان پایان‌نامه و کیفیت انجام پایان‌نامه دارد. من همیشه گفته‌ام که از یک پایان‌نامه با کیفیت و قوی می‌توان به راحتی مقاله isi چاپ نمود ولی از یک پایان‌نامه ضعیف قطعاً مقاله معتبری نیز خارج نمی‌شود و درنتیجه نمی‌توان انتظار معجزه داشت. حالا سؤالی که بسیاری از دانشجویان می‌پرسند این است که چطوری می‌توانیم باوجود پایان‌نامه ضعیفی که داده‌ایم مقاله معتبری استخراج‌کنیم. جوابی که برای این سؤال وجود دارد این است که شما باید برای کاهش زمان و هزینه خود حتماً با یک مشاور پایان‌نامه در ارتباط باشید و ازآن‌جهت چاپ مقاله استفاده کنید تا بتوانید در کمترین زمان و هزینه به هدف اصلی خود برسید. حالا چرا گفتم از یک مشاور پایان‌نامه و استاد راهنما یا مشاور خود استفاده کنید؟ البته  مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که اغلب اساتید باتجربه دلیل اینکه وقت زیادی را ندارند نمی‌توانند دانشجو را به‌خوبی هدایت کنند تا بتواند مقاله خود را در مجله‌ای معتبر به چاپ برساند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : رپرتاژ آگهی تاريخ : 25 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.