لیزر تهران موهای کرکی را لیزر کنیم یا نه ؟ - لیزر تهران

معمولا از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن دشوار است. فاکتورهای مختلفی مثل وراثت، ژنتیک و احتلالات هورمونی علت رشد موهای کرکی هستند. روش های مختلفی که برای از بین بردن موهای زائد صورت خانم ها به کار برده می شود، در اکثر موارد روی موهای کرکی موثر نیستند. موهای کرکی صورت را اغلب نمی توان از بین برد.

موهای کرکی روی صورت یا مناطق دیگر بدن مانند شکم، سینه یا کمر به راحتی با لیزر موهای زائد از بین نمی روند. اگر تصمیم دارید موهای زائد خود را لیزر کنید، باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

آیا می توان با لیزر موهای کرکی صورت و بدن را از بین برد؟

افزایش تجربه و مهارت پزشکان متخصص و پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه تکنیک های متنوعی برای از بین بردن موهای کرکی به ارمغان آورده است. درمان های اصلی متداول برای از بین بردن موهای کرکی و نازک روش های زیر هستند:

  • لیزر
  • الکترولیز
  • کرم آمپولوریتین

لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندریت در دستگاه دکا موثرترین تکنیک برای از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن می باشد. این روش باید توسط متخصص و با ملاحظات ویژه انجام شود. اگر قصد دارید از شر موهای کرکی صورت و بدن خود خلاص شوید، خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید باشد.

از بین بردن موهای کرکی با لیزر

بر اساس نتایج و تجارب، تکنیک لیزر موهای زائد، برای موهای زائد تیره و ضخیم نسبت به موهای روشن و نازک و کرکی موثرتر است. با توجه به رنگ پوست مراجعه کننده، از لیزرهای کندلا الکساندرایت و ان دی یگ، برای از بین بردن موهای زائد تیره و ضخیم صورت و بدن استفاده می شود. انرژی لیزر در صورتی می تواند به خوبی جذب ملانین پوست شود و فولیکول های مو را بسوزاند که تار مو ضخیم و تیره باشد. در این صورت فولیکول مو کاملا تخریب می شود و دیگر مویی در آن رشد نمی کند.

درست است که استفاده از لیزر مو برای از بین بردن موهای کرکی جواب قطعی نمی دهد، اما با این حال برای این منظور به کار برده می شود. در این صورت مراجعه کننده برای از بین بردن موهای زائد کرکی با لیزر الکس به تعداد جلسه های لیزر بیشتری احتیاج دارد. علاوه بر این برای جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و همین طور اثربخشی بیشتر، لیزر باید توسط فرد متخصص و مسلط به تنظیمات فرکانس و شدت آن انجام گیرد.

از بین بردن موهای کرکی فقط با تشخیص پزشک متخصص توسط لیزر انجام می شود. لذا بدون مشورت پزشک برای از بین بردن این موها اقدام به لیزر موهای زائد نکنید.

آیا همه ی دستگاه های لیزر مو می توانند موهای کرکی را از بین ببرند؟

برخی از دستگاه های لیزر مو نمی توانند موهای کرکی را از بین ببرند. هر نوع دستگاه لیزر تکنولوژی ویژه ی خود را دارد. بعضی از این دستگاه ها تنها بر موهای تیره و ضخیم اثر می گذارند. موهای نازک یا روشن نمی توانند انرژی لیزر را جذب کنند و بنابراین با تابش لیزر از بین نمی روند. انرژی دستگاه های لیزر موی معمولی به اندازه ای است که فقط می تواند موهای ضخیم تر و تیره تر را هدف قرار دهد. دستگاه لیزر دکا با طول موج الکساندرایت ۲۰۱۹ که جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری در حوزه ی لیزر موهای زائد است، می تواند موهای نازک و کرکی را از بین ببرد.

موهای کرکی چگونه با لیزر از بین می روند؟

دستگاه های به روز لیزر الکس به سیستم  Q-Switched مجهز هستند. تکنولوژی ویژه ی این لیزر باعث شده است که برخلاف اکثر لیزرها برای کاهش موهای کرکی و نازک روشی موثر و مناسب باشد. از سیستم Q-Switched، پالس های بسیار سریع و کوتاهی از انرژی تولید می کند. به این ترتیب بافت سالم کمتری در معرض حرارت قرار می گیرد. به همین دلیل این تکنیک روشی بی خطر، سریع و موثر برای از بین بردن موهای نازک و کرکی است.

این تکنولوژی جدید از انرژی Photo Acoustic استفاده می کند. در این روش پالس های کوتاه نور به درون فولیکول های مو برخورد می کند و در رشد مو اختلال ایجاد می کند. نیازی نیست که ناحیه ی تحت درمان را اصلاح کنید. اما موها بلند تر از ۲سانتی متر هم نباید باشند. پس از مدتی موها بلوند یا روشن ترو نازک تر شده و درنهایت به طور کامل می ریزند.

موهای زائد کاملا از بین نمی روند. اما لیزر الکس یک تکنیک عالی برای کاهش این نوع موهای کرکی است. لیزر الکساندرایت ۲۰۱۹ یک روش درمانی سریع است که با استفاده از آن بلافاصله شاهد کاهش حجم مو های کرکی خواهید بود. با دستگاه الکساندرایت، شما هیچ درد و ناراحتی ای هنگام استفاده از دستگاه برای از بین بردن موهای زائد کرکی خود نخواهید داشت و این فرایند به راحتی انجام می شود.

حذف موهای کرکی با لیزر چه عوارض جانبی دارد؟

موهای تیره و ضخیم ملانین زیادی دارند و هنگام لیزر انرژی حاصل از آن بلافاصله توسط موها جذب می شود. به این ترتیب بدون عوارض جانبی و به طور موثر به لیزر الکس پاسخ می دهند. اگر موهای کرکی و نازک و با رنگ دانه های کم مثل رنگ بلوند، خاکستری یا سفید دارید، ممکن است گزینه ی مناسبی برای لیزر نباشید.

همان طور که توضیح داده شد، موهای روشن برای انجام لیزر چندان مناسب نیستند و از طرفی به دلیل عدم جذب انرژی لیزر ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند. لیزر الکس رنگ دانه های موهای کرکی را هدف قرار می دهد. اگر موهای مراجعه کننده رنگ دانه های کمی داشته باشد، نه تنها موهای کرکی از بین نمی روند، بلکه ممکن است بعد از چند جلسه لیزر دچار سوختگی یا زخم دائمی روی پوست خود شود. معمولا لیزر برای از بین بردن موهای روشن و سفید موثر نیست. با این حال لیزر الکساندرایت می تواند موهای کرکی صورت شما را از بین ببرد. اما پیش از هر اقدامی توجه داشته باشید که لیزر حتما باید با مشورت و تحت نظر توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا با کمترین عارضه ی جانبی بهترین نتیجه را بگیرید.

الکترولیز در از بین بردن موهای کرکی بهتر عمل می کند یا یا لیزر ؟

هر دو تکنیک الکترولیز و لیزر، روش هایی متداول برای از بین بردن موهای زائد نازک و کرکی اند، اما با هم تفاوت دارند. لیزر الکس تنها روی موهای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند موثر است. انرژی لیزر به رنگ دانه ها تابیده می شود و ممکن است پوست تیره را بسوزاند. به همین دلیل برای افراد با رنگ موهای روشن تاثیرگذار نیست.

اگر از دسته افرادی هستید که پوست روشن و موهای تیره ندارند، نگران نباشید. در سال های اخیر با با پیشرفت علم و تکنولوژی در فناوری الکترولیز که تلفیقی از فرکانس رادیویی و لیزر است، می توانید برای همیشه با موهای کرکی خود خداحافظی کنید. در این تکنیک برخلاف آن چه در لیزر رخ می دهد، به جای رنگدانه، سلول های موجود در فولیکول مو مورد هدف قرار گرفته و تخریب می شوند. پس با تکنیک الکترولیز رنگ پوست یا موی شما اهمیتی ندارد و شما با هر نوع پوست و مویی می توانید از این روش استفاده کنید.

اما برتری لیزر نسبت به روش الکترولیز در راحتی و سرعت آن است. مثلا لیزر موهای کرکی چانه معمولا حدود ۱۵ دقیقه زمان می برد و به چهار تا هشت جلسه و به فاصله ی یک ماه در میان نیاز است. اما هر جلسه ی الکترولیز بیشتر از یک ساعت طول می کشد تا همان ناحیه را پوشش دهد. در نتیجه لیزر الکس برای از بین بردن موهای کرکی صورت مناسب تر است.

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

در این بخش از نوشتار پاسخ پرسش های پر تکرار شما بصورت کامل توسط پزشک متخصص پوست و موی کلینیک خانه سفید داده شده است. خواهشمند است ضمن مطالعه دقیق پرسش و پاسخ های این بخش و مطالعه بخش نظرات اگر باز مسئله مبهمی در مورد از بین بردن موهای زائد خود داشتید در بخش نظرات سایت پرسیده تا به تکمیل این بخش و  این نوشتار کمک کرده باشید. همچنین پرسش شما ممکن است سوال بقیه هموطنان عزیز باشد و با دریافت پاسخ در این صفحه هم در وقت شما عزیزان صرفه جویی می شود هم ما توانسته ایم کمکی هرچند اندک به هموطنان عزیز خود کرده باشیم. البته در نظر داشته باشید که بدلیل تعدد بسیار زیاد پرسش های مقالات وب سایت در زمینه های مختلف و محدودیت زمان پزشکان کلینیک، پرسش های تکراری و پرسش هایی که پاسخ آن ها در متن این نوشتار یا سایر نوشتارهای سایت داده شده است از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ داده نخواهد شد.

  •  چه نوع مویی برای لیزر موهای زائد بهتر نتیجه می دهد؟

لیزر ملانین موجود در فولیکول موها را هدف قرار می دهد و با انرژی و ایجاد حرارت ریشه ی مو ها را می سوزاند. رنگ دانه های تیره یا ملانین هایی که در ساختار مو وجود دارند، انرژی لیزر را جذب می کنند. این حرارت از ساقه مو به ریشه مو منتقل می شود و به این ترتیب سلول هایی که به ریشه های مو و خون رسانی می کنند، تخریب می شوند. پس اگر ملانین کافی در مو وجود نداشته باشد، انرژی جذب نمی شود و در نتیجه فولیکولی از بین نمی رود و موها دوباره رشد می کنند.

  • معمولا چند نوبت برای لیزر موهای کرکی کافی است؟

حذف موهای کرکی با لیزر الکساندرایت نسبت به لیزر موهای ضخیم و تیره به جلسات بیشتری نیاز دارد. لیزر موهای کرکی با دستگاه الکس هشت تا دوازده جلسه طول می کشد. بسته به حجم موهای زائد کرکی صورت یا بدن، ممکن است به تعداد جلسات بیشتری هم نیاز داشته باشیم.

  • حد فاصل جلسات لیزر موهای کرکی چقدر است؟

بهتر است برای اثر گذاری بهتر رفع موهای زائد با استفاده از لیزر الکساندرایت، بین هر دو نوبت حدود دو تا چهار هفته فاصله باشد. متخصص پوست و موی کلینیک خانه سفید در جلسات اولیه با در نظر گرفتن میزان رشد موهای کرکی، زمان لازم تا جلسه ی بعدی را تنظیم می کند. به همین دلیل تشخیص چرخه ی رشد موها برای تعیین زمان مورد نیاز بین هر دو جلسه اهمیت بسیاری دارد.

  • لیزر موهای کرکی نسبت به موهای ضخیم دردناک تر است؟

خیر، تکنولوژی پیشرفته ی دستگاه لیزر الکساندرایت ۲۰۱۹ به سیستم خنک کننده ACC و DCD با اسپری کریوژن و دمیدن هوای خنک بلافاصله قبل و بعد از هر پالس لیزر مجهز است و به این ترتیب درد و ناراحتی بیمار حین لیزر موهای کرکی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ممکن است زیباجو هنگام لیزر موهای کرکی تنها کمی سوزش احساس کند.

  • آیا لیزر موهای کرکی که رنگ بلوند، قرمز یا خاکستری دارند را هم می تواند از بین ببرد؟

همان طور که اشاره شد، لیزر تنها در صورتی برای موهای نازک و کرکی موثر است که رنگ موها تیره و رنگ پوست روشن باشد. موهای کرکی بلوند، قرمز یا خاکستری ملانین کافی ندارند تا مورد هدف لیزر قرار بگیرند. پس انرژی لیزر بر آن ها تاثیرگذار نخواهد بود. با این که در برخی از مراجعین با موهای قهوه ای روشن، رشد موها به میزان خیلی کم کاهش یافته است، اما به طور کلی موهای کرکی با رنگ روشن توسط لیزر الکس صد در صد از بین نمی روند.

  • لیزر مو چگونه روی موهای کرکی تاثیر می گذارد؟

لیزر الکسندرایت روی موهای کرکی، تیره و دارای رنگ دانه ی کافی تاثیر دارد. موهای کرکی صورت، نسبت به نواحی دیگر به لیزر کمتر پاسخ می دهند و از این رو از بین بردن آن ها سخت تر است. با این حال لیزر الکساندرایت ۲۰۱۹ مجهز به سیستم کیوسوئیچ که یک دستگاه پیشرفته است، این قابلیت را دارد که با تنظیم شدت انرژی مورد نیاز برای از بین بردن موهای کرکی نتیجه ی مطلوبی به دنبال داشته باشد. از بین بردن موهای کرکی به وسیله ی دستگاه الکس، معمولا طولانی تر است و متقاضی باید برای تکمیل درمان خود تعداد جلسات بیشتری به کلینیک مراجعه کند.

  • آیا لیزر موهای کرکی باعث ضخیم تر و تیره تر موها می شود؟

لیزر موهای زائد تنها در صورتی تاثیر عکس دارد که اپراتور تبحر و تجربه ی کافی برای کار با این دستگاه را نداشته باشد. در ابتدا گفتیم که موهای ضخیم و تیره بیشترین بازدهی به لیزر الکس را دارند و در عین حال با تنظیمات و ملاحظات ویژه و تعداد جلسات بیشتر روی موهای کرکی هم اثر دارند. اگر اپراتور لیزر شدت انرژی، فرکانس و تعداد پالس های لیزر را برای موهای کرکی به درستی تنظیم نکند، ممکن است موهای کرکی بعد از لیزر تیره تر و ضخیم تر شوند. به همین دلیل توصیه می شود پیش از هر اقدامی، حتماً به یک متخصص پوست و مو که تجربه کافی در استفاده از لیزر الکساندرایت ۲۰۱۹ را دارد، مراجعه کنید.

  • آیا موهای کرکی که بعد از لیزر تیره و ضخیم شده اند با لیزر مو از بین می روند؟

لیزر موهای زائد معمولا موهای کرکی را بعد از  ۸ الی ۱۲ جلسه به طور دائم از بین می برد. اگر پس از اتمام جلسات، موهای کرکی ضخیم تر و تیره تر شدند، باید دوره ی درمانی را افزایش دهید و برای جلسات بیشتر لیزر به کلینیک خود مراجعه کنید. در این شرایط موها تیره تر و ضخیم تر شده اند و همان طور که توضیح داده شد، لیزر روی موهای ضخیم و تیره تاثیر بیشتر و سریع تری دارد. به این ترتیب این کرک ها با ۴ تا ۵ جلسه بیشتر کاملا از بین می روند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 286 views بار دسته بندی : لیزر موهای زائد تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.